ID : 31143716
امام جمعه اردکان تاکید کرد

لزوم توجه به کيفيت عزاداری های محرم


امام جمعه اردکان گفت: مجالس امام حسین (ع) در کمیت بسیار خوب است اما بهتر است از نظر کیفیت هم بهتر شود. گاهی آن چیزی که باید از مجالس امام حسین (ع) برداشت شود و تاثیر گذار باشد نمی شود..در این مجالس باید تزریق معنویت بشود.

به گزارش یزدرسا، به نقل از  اردکان گویا؛ امام جمعه اردکان در خطبه این هفته نماز جمعه با برشمردن خصوصیات امام حسین گفت: پیروز ظاهری کربلا یزید است اما هرکس که در ظاهر پیروز باشد که برنده نیست، برنده آن کسی است که به هدفش رسیده باشد و هدف یزید از بین بردن دین بود که به هدفش نرسید اما امام حسین (ع) هدفش حفظ دین بود که به آن رسید ولو این که روی زمین افتاد و اهل بیتش اسیر شدند.

سید اسماعیل شاکر افزود: عزت هزینه دارد گاهی عوارضی چون تحریم؛ در خطر قرار گرفتن، محاصره اقتصادی شدن؛ گاهی خون دادن است اما نباید در مقابل ظلم کوتاه آمد. امام حسین (ع) ثابت کرد انها که برای عزت خون می دهند با ذلت از آنها خون گرفته نمی شود. عزت عوارض دارد و باید آنها را پذیرفت.

وی ادامه داد: شهید حججی که این روزها شور و اشتیاقی در کشور ایجاد کرده است، خدا خواست که این جوان 25 ساله این چنین در دنیا و آخرت عزیز شود. حتی یک سیاست گذار اگر بخواهد خود را در 35 روز مشهور کند نمی تواند اما در مورد شهید حججی این اتفاق افتاد و این کار خداست.

امام جمعه اردکان اظهار داشت: شهید حججی ها و سرداران شهیدی که شهید شدند این ها در چه مکانی تربیت شده بودند؟ آنها در مجلس حسین(ع) تربیت شده اند نه در برخی مجالسی که اسمش را هم نمی برم، آنها شهید حججی ساز نیست، باکری ساز نیست و گاهی عامل گناه می شود.

وی  تاکید کرد: مجالس امام حسین (ع) در کمیت بسیار خوب است اما بهتر است از نظر کیفیت هم بهتر شود. گاهی آن چیزی که باید از مجالس امام حسین (ع) برداشت شود و تاثیر گذار باشد نمی شود. مجلس امام حسین (ع) طلااست و حیف است خروجی نداشته باشد و فقط برای خوش گذرانی و رونق باشد.در این مجالس باید تزریق معنویت بشود و بندگی مردم را برای خدا بیشتر کند در این مجالس باید درد های معنوی و روحی و جسمی ما را شفا بدهد.

شاکر عنوان کرد: هر مجلسی که مردم در آن با مسائل دینی و اعتقادی بیشتر آشنا شدند نمره بالاتری می گیرند. ما تلاش کنیم نمره مجالس اهل بیت بالاتر باشد. کیفیت بخشیدن به مجالس امام حسین (ع) مهم تر است و مردم باید درس های جاودانه حادثه کربلا آشنا شوند. خود مردم نیز باید برخی نکات را به سخنران و مداح گوشزد کنند، ذکر چند باره یک جمله شاید نفع آنچنانی نداشته باشد. فقط با دسته و زنجیر کار به جایی نمی رسد و مردم باید به این برسند که مجالس به این سمت برود که با آثار و برکات نامحدود امام حسین آشنا شوند.

امام جمعه اردکان اظهار داشت: این مجالس انچنان زوری دارد که گاهی پلیس ندارد، این مجالس افرادی را از گناه بازداشته است که کسی حریف آن ها نشده است. کیمیای مجلس امام حسین(ع) انسان را عوض می کند و امیدواریم که از این فرصت نهایت استفاده بشود.

سید اسماعیل شاکر با اشاره به همه پرسی در عراق عنوان کرد: تجزیه عراق سیاست اسرائیل است و بعد از آن تجزیه ایران و کشور های منطقه در ادامه کار قرار دارد. تقریبا همه کشور های همسایه و دولت و ملت عراق این انتخابات را محکوم کردند. تنها ما نیسیتیم که اعتقاد داریم این کار اسرائیل است بلکه ترکیه نیز همین اعتقاد را دارد. نادری از افراد هستند که می خواهند این انتخابات را به کشور ما هم باز کنند که مردم ما باید آگاه باشند و بدانند هر چیزی که عامل تفرقه می شود از جانب دشمن است. حتی سازمان ملل و شورای امنیت نیز این انتخابات را محکوم کردند و ما نیز محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: اسرائیل تهدید هایی نیز کرده است که اختلاف را از صندوق های رای به میدان بیاورد و ان شاالله موفق نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه این هفته اردکان با تبریک هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: امنیت شهر مدیون تلاش های این بزرگواران است نا امنی نیز گاهی وجود دارد ولی باید امکانات و شرایط این نیروها را نیز در نظر گرفت، اردکان بیش از 10 هزار نفر جمعیت دارد اما از چند سال گذشته نیرویی به نیروی انتظامی اضافه نشده است و وضعیت و امکانات آنها به گونه ای نیست که ما توقع خود را بالاتر ببریم البته مردم نیز باید همکاری داشته باشند و هشدار های نیروی انتظامی را جدی بگیرند.

شاکر گفت: گاهی نا امنی معنوی جوان و کودک ما را تهدید می کند، جوان ما به بیرون از خانه می رود مورد اصابت چاقو قرار نمی گیرد اما در کوچه ها و خیابان ها صحنه هایی می بیند که خانواده ها نگران آینده فرزندانشان می شوند. مردم با هر لباسی و با هر فرهنگی بیرون می آیند و جوان مردم را تحریک می کنند که این ها همان نا امنی است و این ناامنی نیز باید از جامعه رخت بربندد.

وی تاکید کرد: خواهر و برادری که در پوشش نامناسب در جامعه حاضر می شوند باید محترمانه تذکر داده شوند تا بتوان رضایت نسبی مردم از این انقلاب دینی به دست بیاید.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.