ID : 1545325
اژه ای:

لیست دارایی‌های بابک زنجانی مشخص شد/ افزایش 2برابری معوقات بانکی


دادستان کشور با اعلام مشخص شدن لیست دارایی های بابک زنجانی گفت: امیدواریم شاکی با گرفتن اموال موافقت کند تا به طلبش برسد.

به گزارش یزد رسا، غلامحسین محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور صبح امروز در همایش مدیریت کیفیت و تعالی خدمات ناجا (مکنا) با گرامیداشت ایام یوم‌الله دهه فجر گفت: اگر امنیت و آرامش در جامعه‌ای نباشد آن جامعه روی موفقیت را به خود نخواهد دید و شکوفا نخواهد شد اما همین ایجاد امنیت باید با حفظ ارزش‌ها و رضایتمندی مردم همراه باشد.

سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: البته توجه به این مطلب مهم است که منظور از رضایتمندی مردم این نیست که یک عنصر مزاحم و بزهکار از برخورد پلیس با وی راضی باشد زیرا طبیعی است که فرد مجرم و بستگان وی از برخورد با او قطعا ناراحت خواهد شد.

دادستان کل کشور به ذکر مثالی اشاره کرد و گفت: امروز یکی از آسیب‌های جامعه ما استفاده از ماهواره است و در قانون هم استفاده از آن جرم قلمداد شده است و نیروی انتظامی هم وظیفه دارد تا با این پدیده برخورد کند اما نوع برخورد نیروی انتظامی باید همراه با تدبیر و یک مشی درست باشد. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا نارضایتی در مسیر اجرای قانون هم کمتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات نیروی انتظامی در بحث مبارزه با اشرار و مزاحمان نوامیس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: هرچند که در این مسیر بخشی نارضایتی وجود دارد که البته اجتناب‌ناپذیر هم هست.

محسنی اژه‌ای با اشاره به گستردگی فعالیت‌های نیروی انتظامی و تعدد ماموریت‌های این نیرو گفت: ناجا به همه اقشار و طبقات جامعه خدمت‌رسانی می‌کند و همین امر می‌طلبد که اتاق‌های فکر برای افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و همچنین افزایش کیفیت مدیریت تلاش لازم را انجام دهند.

محسنی اژه‌ای همچنین به ضرورت کادر‌سازی و ساخت مدیران اشاره کرد و گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و در جهت شناسایی استعداد‌های مناسب برای مدیریت اقدام کنیم.

محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به معوقات بانکی اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۹۰ اشاره شده بود که میزان معوقات بانکی ۵۰ هزار میلیارد تومان است در حالیکه امسال گفته می‌شود این رقم حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: چرا سیستم‌های نظارتی بانک مرکزی و سایر بانک‌ها به وظایف خود عمل نکرده‌اند که امروز حجم معوقات نسبت به دو سال گذشته دو برابر شده است.

محسنی اژه‌ای گفت: وقتی بانک‌ها برای اموال خود دلسوزی نمی‌کنند و مدیران خود را بازخواست نمی‌کنند چه توقعی می‌توان از نیروی انتظامی و قوه قضائیه داشت زیرا این دو نهاد تا شکایتی از بانکی صورت نگیرد نمی‌توانند به پرونده‌ای ورود پیدا کنند.

دادستان کل کشور گفت: در همین پرونده اخیر که میزان آن حدود ۸ هزار میلیارد تومان است (ب_ز) مسئولان حتی شکایتی هم نکرده‌اند بلکه در برگه‌ای نوشته‌اند که این فرد چنین رقم طلبی دارد و اگر مصلحت می‌دانید وی را ممنوع‌الخروج کنید.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: دادستان به عنوان مدعی‌العموم در این پرونده ورود کرد و این فرد بازداشت شد.

وی همچنین درباره معوقات بانکی گفت: معوقات عموما به سه دسته کلی تقسیم میشود. برخی افراد معوقه دار کسانی هستند که به دلیل نوسانات بازار شکست خورده و معوقات بانکی برایشان لحاظ شده است.

اژه ای تصریح کرد: دسته دوم کسانی هستند که با نوعی قانون شکنی و لابی بازی اقدام به اخذ تسهیلات بانکی کرده و از دادن معوقاتان سر باز زده اند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته دسته سوم کسانی هستند که قانون شکنی نکرده اند اما پشتوانه های لازم را هم برای گرفتن تسهیلات نداشته اند.

دادستان کل کشورهمچنین درباره سطح تعامل ناجا و قوه قضاییه گفت: به نظرم هیچ مشکلی در ارتباط میان این دو وجود ندارد.

وی افزود: شاید شما بگویید ناجا گلایه مند است که چرا با خرده فروشان برخورد می کند اما قوه آنها را آزاد می‌کند که در پاسخ به این موضوع م‌‌‌توان اشاره کرد که قوه هم محدودیت‌هایی دارد.

اژه ای به دستگیری سارقان خرده پا اشاره کرد و گفت: این افراد را نمیتوان بدون اثبات جرمشان در بازداشت نگه داشت و طبیعی است که وقتی با قرار وثیقه آزاد می‌شوند ناجا و برخی مردم گلایه مند می‌شوند.

غلامحسین اژه ای همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی گفت: در این پرونده از یک سری افراد جدید تحقیق انجام شده، اما تلاش شده تا فرد جدیدی در این پرونده دستگیر نشود.

اژه‌ای تصریح کرد: همچنین خود این فرد لیست اموال دارایی هایش را در داخل و خارج از کشور به ما داده است و در مرحله اول خودش قیمتی برای آنها تعیین کرده است. میزان اموالی که این فرد در داخل کشور دارد بر اساس اعلام اولیه تکافوی بدهی‌اش را می‌کند و امیدواریم شاکی پرونده هم نسبت به گرفتن اموال موافقت کند و به طلبش برسد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پرونده اختلاس از بیمه ایران گفت: احکام مربوط به این پرونده صادر شده است.

همچنین یکی از خبرنگاران از دادستان کل کشور درباره نرخ دیه در سال آینده پرسید که اژه‌ای گفت: بر اساس روال هر سال این موضوع نیز رسیدگی خواهد شد و پس از بررسی‌ها اعلام می‌شود.

منبع: فارس و مهر

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.