ID : 34390039
نویسنده کتاب «تندیس پارسایی»:

ماحصل برگزاری کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی افزایش معنویت در جامعه است


کاظمینی برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم حاج غلامرضا یزدی را نقطه عطفی بر گسترش فرهنگ عبادت توأم باصداقت، اخلاص و سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: ماحصل آن افزایش معنویت در جامعه خواهد بود.

 به گزارش یزدرسا؛ میرزا محمد کاظمینی نویسنده کتاب «تندیس پارسایی» در مصاحبه با یزدامروز؛ در خصوص ویژگی‌های شخصیتی حاج غلامرضا یزدی اظهار داشت: حاج شیخ فردی صادق و با اخلاص بود که باگذشت 60 سال از درگذشت ایشان همچنان نام و یادش در خاطره مردم زنده است و استان یزد به داشتن عالمانی چون وی به خود می‌بالد.

نویسنده کتاب زندگی‌نامه حاج شیخ غلامرضا یزدی در ادامه با اشاره به فضایل اخلاقی و عرفانی این شخصیت برجسته علمی خاطرنشان کرد: در محضر آیت‌الله بهجت (ره) بودیم که فرمودند خداوند قدرت دارد تا افرادی را همچون حاج غلامرضا یزدی تربیت کند و در روایت دیگری بیان نمودند که ما کجا و شیخ غلامرضا کجا؟

کاظمینی تصریح کرد: شیخ حاج غلامرضا یزدی به همراه سید جمال‌الدین گلپایگانی و 20 تن دیگر در نجف اشرف به مرجعیت دینی رسیدند اما ایشان مرجعیت را رها کرده و در روستاها و شهرها به تبلیغ اسلام پرداخت.

وی با تأکید بر الگو قرار گرفتن رفتار، نحوه سلوک و زندگانی حاج غلامرضا یزدی در بین آحاد مردم، اظهار داشت: سلوک این عبد صالح خدا مردم‌پسند بوده و غنی و فقیر از رفتار و گفتار وی بهره می‌بردند.

این هنرمند یزدی ادامه داد: از این عالم ربانی در دارالعباده یزد به‌عنوان الگو یاد می‌شود نام نیک وی زبان زد خاص و عام بوده و حجتی برای مردمان قدرشناس و مومن این دیار است.

کاظمینی در پایان ضمن اظهار تأسف از سوءاستفاده برخی از فضای مجازی و تأثیرات مخرب آن بر فرهنگ مردم، برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم حاج غلامرضا یزدی را در بهبود آسیب‌های ایجادشده مؤثر عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برگزاری این کنگره نقطه عطفی بر گسترش فرهنگ عبادت توأم باصداقت، اخلاص و سبک زندگی اسلامی است و ماحصل آن افزایش معنویت در جامعه خواهد بود.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.