ID : 974877
خطیب جمعه بافق:

مادی گرایی منجر به شکست مسلمانان در جنگ احد شد


امام جمعه بافق فرا رسیدن روز وقوع جنگ احد را یادآور شد و بیان کرد: مخالفت از دستور پیامبر اکرم (ص) و روی آوردن به مادی گرایی سبب شد تا مسلمانان در این جنگ متحمل شکست شوند.

به گزارش خبرنگار یزد رسا از بافق، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در ابتدای خطبه های نمازجمعه امروز به بیان دیدگاه های حضرت امام علی (ع) درباره اقتصاد پرداخت.

وی گفت: فصل دوم نهج البلاغه مربوط به نامه های این حضرت است و از ۷۹ نامه امیرالمومنین (ع) ، ۱۴ مورد در خصوص مسائل مالی می باشد. امام علی (ع) به میزانی که به مقوله سیاست توجه داشتند، به اقتصاد نیز اهمیت می دادند.

امام جمعه بافق فرا رسیدن ۲۵ شوال، روز وقوع جنگ احد در سال سوم از هجرت را یادآور شد و بیان کرد: مخالفت از دستور پیامبر اکرم (ص) و روی آوردن به مادی گرایی سبب شد تا هم عموی بزرگوار پیامبر اسلام شهید شود و هم اینکه مسلمانان در این جنگ متحمل شکست شوند.

سلیمانی در ادامه با اشاره به روز بزرگداشت شیخ ابو علی سینا و روز پزشک ، برای پزشکان متخصص و متعهدی که در راستای خدمت به قشر محروم گام بر می دارند، آرزوی موفقیت کرد.

وی گفت: دوم شهریورماه هفته دولت آغاز می شود. بنا به گفته رهبر معظم انقلاب ، دولت باید آرمان های والای امام راحل (ره) و انقلاب را حفظ کند و با جریانات فساد مالی و اخلاقی مبارزه قاطع داشته باشد.

خطیب جمعه بافق در پایان ایراد خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته، با اشاره به جریانات اخیر کشور مصر، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خطبه های نمازجمعه بهمن ماه سال ۹۰ ، پس از پیروزی انقلاب کنندگان مصر ، به سران سیاسی این کشور گفتند "غرور شما را فرا نگیرد و فریب آمریکا را نیز نخورید". اگر به گفته امام خامنه ای عمل شده بود، هم اکنون نه حسنی مبارک از زندان آزاد شده بود و نه مرسی به زندان منتقل می شد.

گفتنی است سالروز وفات شاه عبدالعظیم حسنی و آغاز زمان پرداخت زکات خرما در بافق ، از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه ها به آن ها اشاره داشت.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.