ID : 9496385
لحظاتی پیش ؛

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صداوسیما آغاز شد


دقایقی پیش مراسم رسمی پایان ریاست عزت‌الله ضرغامی و آغاز دوران ریاست محمد سرافراز آغاز شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از تسنیم، مراسم تودیع عزت‌الله ضرغامی و معارفه محمدسرافراز روسای سابق و جدید سازمان صداوسیما دقایقی پیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با قرائت قرآن و سرود ملی آغاز شد.

 جمعی از مسئولین دولتی و نهادهای حکومتی از جمله آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان، حجت‌الاسلام گلپایگانی، رئیس‌دفتر مقام معظم‌ رهبری، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و... در این مراسم حضور پیدا کرده‌اند.

علاوه بر مقامات رسمی، جمعی از هنرمندان از جمله ابراهیم حاتمی‌کیا، کیانوش عیاری، سیروس مقدم، ضیاءالدین دری و... هم در این مراسم حاضرند.

اجرای این برنامه را نظام اسلامی مجری تلویزیون بر عهده دارد.قرار است علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران و میهمان ویژه برنامه باشد.

سرافراز 2 روز قبل با حکم مقام معظم رهبری برای یک دوره 5 ساله به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شد.او پیش از این معاون برون‌مرزی صداوسیما بود و تاسیس شبکه‌های پرس،هیسپان و آی‌فیلم در کارنامه کاری اوست.پیش از او ضرغامی 10 سال این سمت را بر عهده داشت. ضرغامی امروز احتمالا آخرین باری است که به عنوان سخنران در این مکان حاضر می‌شود.

اولین بخش از برنامه امروز قرائت حکم امام خامنه‌ای در انتصاب رئیس جدید سازمان صداوسیما بود.

حکم امام خامنه‌ای قرائت شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، پیش از قرائت حکم از زحمات رئیس پیشین سازمان صداوسیما به خصوص پخش مراسم عزاداری امام حسین(ع) در سال جاری و سال‌های گذشته تشکر کرد. وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جدید صداوسیما عملکرد کوشاتری در صدر رسانه ملی داشته باشد.

خجسته: دو نهاد اساسی ایده و روایت از انقلاب، به حفظ انقلاب کمک می‌کند

حسن خجسته، معاون پیشین صدای سازمان، اولین سخنران مراسم بود. او گفت: هر انقلابی باید دو نهاد اساسی ایده و روایت از محیط پیرامون را داشته باشد. از روز اول انقلاب دشمنان ایران از داخل و خارج با این جامعه خصومت داشتند، این در حالی بود که همه رهبران فکری و سیاسی سعی می‌کردند اهداف انقلاب را  با همین دو نهاد ایده و روایت حفظ و مدیریت کنند؛مثلا امام خمینی در تسخیر لانه جاسوسی فرمودند که این انقلاب بالاتر از انقلاب دوم است و این تلاشی برای حفظ انقلاب با این نهادها بود.

خجسته ادامه داد: اگر انقلاب نتواند از ایده و اهداف خود دفاع کند نابود می‌شود و صداوسیما در مرکز این دفاع از ایده‌ها و اهداف انقلاب قرار گرفته است.

انتهای پیام/م




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.