ID : 7553211
امام جمعه ابرکوه دردیدار با تنها بازمانده امام جمعه اسبق شهرستان:

مرحوم «حجت الاسلام محمد فلاح زاده»پایه گذار و تداوم بخش اقامه نماز جمعه در ابرکوه +عکس


امام جمعه ابرکوه در دیدار با تنها بازمانده خانواده امام جمعه اسب این شهرستان گفت: مرحوم حجت الاسلام فلاح زاده، نقش اساسی و کاربردی در پایه گذاری نماز جمعه، این حرکت عبادی سیاسی داشت تا آنجا که فریضه عبادی سیاسی جمعه به صورت دائم در ابرکوه ادامه یافت.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه؛ به مناسبت گرامیداشت هفته نماز جمعه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان، آیت اله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج به همراه تعدادی اعضای ستاد نماز جمعه شهرستان با سکینه فلاح زاده، تنها بازمانده خانواده مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمد فلاح زاده دومین امام جمعه ابرکوه دیدار کردند.

لازم بذکر است مرحوم حجت الاسلام فلاح زاده در تاریخ 2 شهریور سال 64 ، به همراه فاطمه اسحاق پناه همسر، نرجس دختر، محمد علی پسرش و حمید فلاح زاده پاسدار، همگی در راه بازگشت از مشهد به قم در یک سانحه تصادف در جاده بهشهر دعوت حق را لبیک گفته و از این خانواده تنها سکینه فلاح زاده دختر کوچک خانواده زنده ماند.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در جمع خانواده تنها بازمانده مرحوم فلاح زاده اظهار داشت: حجت الاسلام فلاح زاده اگر چه به مدت 2 سال و 7 ماه و 16 روز در ابرکوه اقامه جمعه کرد ولی نقش اساسی و کاربردی در پایه این حرکت عبادی سیاسی داشت تا آنجا که فریضه عبادی سیاسی جمعه به صورت دائم پایه گذاری شد. به همین دلیل نماز جمعه ای که در هر سال، ماه و هر هفته در شهرستان اقامه می شود، در ثواب آن شریک بوده و صدقه ای جاریه برای وی محسوب می شود.
حسینی افزود: مرگ ناگهانی حاج شیخ محمد فلاح زاده مصیبت بزرگ و غیر قابل جبران برای مردم ابرکوه بود اما برای این قضیه مشیت الله است چه بسا نتایج مثبتی به دنبال داشت که بعد از وی اتحاد، یکپارچگی و وحدت مثال زدنی در شهرستان بوجود آمد که قبل از آن نبود و متعاقب آن تمام دل ها و قلوب را متوجه نماز جمعه کرد. این مرحوم از جمله کسانی بود که حیاتش در شکل گیری این فریضه عبادی سیاسی و مماتش در استمرار آن تاثیر بسزایی داشت.

قابل ذکر است سکینه فلاح زاده 3 فرزند دارد، یک دختر و 2 پسر که یکی از پسرها به یاد مرحوم فلاح زاده "محمد" نامگذاری شده و در حوزه علمیه قم درس می خواند. 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.