ID : 12915348
مسئول اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی یزد:

مرغ ارزان شد/علت گران شدن مرغ


مسئول اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی یزد علت گران شدن و نوسانات قیمت مرغ در بازار را جو روانی حاکم بر بازار و همچنین افزایش تقاضا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، در روزهای اخیر قیمت مرغ دارای نوساناتی بوده؛ به گونه‌ای که در 21 اردیبهشت ماه قیمت آن با افزایش ناگهانی به هفت هزار و صد تومان و دیروز با کاهش سیصد تومانی با قیمت 6800 تومان به فروش رسید.


همچنین در ادامه نوسانات، امروز قیمت آن به 6700 تومان کاهش پیدا کرد.


مسئول اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی یزد علت گران شدن و نوسانات قیمت مرغ در بازار را جو روانی حاکم بر بازار و همچنین افزایش تقاضا عنوان کرد.


سیّد حسین بخشایش با بیان این‌که  ورود مرغ از استان‌های شمالی کشور و عرضه مرغ‌های تنظیم بازار باعث کاهش ناگهانی قیمت مصرف‌کننده شد گفت:در حال حاضر با پشت سرگذاشتن این دوره و افزایش تقاضا شاهد نوسانات قیمت مرغ هستیم و پیش‌بینی می‌شود قیمت مرغ در روزهای آینده نیز با نوساناتی همراه باشد و نزدیک به 200 تومان کاهش ‌یابد.


بخشایش افزود: نوسانات قیمتی در استان یزد نزدیک به میانگین قیمت و تغییر و تحولات کشوری می‌باشد.


وی با بیان اینکه عرضه و تقاضای بازار، قیمت مرغ را تعیین می‌کند اذعان داشت: با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت افزایش می‌یابد و بالعکس با کاهش تقاضا و افزایش عرضه، قیمت مرغ کاهش می‌یابد.


مسئول اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی خاطر نشان ساخت: تغییرات قیمتی که بین یک هفته تا پانزده روز طول می‌کشد؛ عموماً به تغییرات عرضه و تقاضای بازار مربوط می‌شود.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.