ID : 15881153
امام جمعه اردکان:

مسئولان و دولتمردان ولایت پذیری خود را در عمل نشان دهند/کسانی که با مواضع امام و رهبری همخوانی ندارند از ملت سیلی خواهند خورد


امام جمعه اردکان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا گفت : مسئولان و دولتمردان در عمل ولایت پذیری خود را نشان دهند.

به گزارش یزدرسا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اردکان گویا ؛ حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات هسته ای ، رفت و آمد و دیدار تصادفی برخی از مسئولان کشور با مقامات آمریکا گفت : مواظب باشیم تا فریب دشمن را نخوریم .

وی اظهار داشت : همانگونه که مقام معظم رهبری با صراحت تمام فرمودند ؛ مذاکره با آمریکا یعنی نفوذ و بخاطر اینکه مذاکرات نفعی ندارد و مضراتی دارد مذاکره با آمریکا ممنوع است .

امام جمعه اردکان از مسئولان و دولتمردان خواست تا به ندای دلسوزانه امام راحل و مقام معظم رهبری گوش کنند و در عمل ولایت پذیری خود را نشان بدهند نه فقط در حرف .

وی افزود : مردم و جوانان انقلابی ما بیدارند و مواضع مسئولان و دولتمردان را با دقت رصد می کنند و خوب متوجه می شوند که مواضع برخی از افراد با مواضع امام و رهبری ، اصول و نظام انقلاب همخوانی ندارد .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : هشدار می دهیم اگر بخواهد این رویه ادامه پیدا کند این افراد از ملت انقلابی و جوانان انقلابی سیلی محکمی خواهند خورد .

وی گفت : این موضوع در گذشته نیز سابقه داشته است و عده ای که راهشان از راه امام و رهبری جدا شد سیلی خوردند و بر زمین افتادند .

خطیب جمعه اردکان در ادامه ضمن تسلیت مجدد فاجعه منا اظهار داشت : این فاجعه فراموش شدنی نیست و عمق آن به حدی زیاد است که شاید قابل ترمیم و جبران نباشد .

وی افزود : ما از آل سعود نمی گذریم و از مسئولین هم می خواهیم تمام توان خود را بکار گیرند تا حقوق این مظلومان را بگیرند .

امام جمعه اردکان با اشاره به بازگشت حجاج بیت الله الحرام از سفر معنوی حج درباره انتشار بیماری کورونا هشدار داد و از مردم خواست در دیدارهای خود با حجاج مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا این بیماری کنترل شود .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت سالروز نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت (ع) و روز خانواده به بیان جایگاه خانواده در دین اسلام پرداخت و گفت : خانواده کانون آرامش ، مودت و رحمت است و با سست شدن این کانون ، حیا و عفت و بسیاری از فضائل انسانی از بین خواهد رفت .

وی ضمن ابراز تأسف از رسوخ برخی از تبلیغات غربی در کشور اظهار داشت : طبق آمار ثبت احوال حدود 11 میلیون نفر جوان زیر 35 ساله مجرد و حدود 4 میلیون پیر دختر در کشور داریم که این یک فاجعه است .

امام جمعه اردکان برخی از علل بالا رفتن سن ازدواج را بیکاری و مشکلات اقتصادی ، آداب و رسوم نادرست و خودخواهی والدین برشمرد .

وی افزود : نبود همسر مناسب یکی دیگر از این علل است که می توان با ایجاد و حمایت از مؤسسات انتخاب همسر برای جوانان این مشکل را برطرف کرد .

حجه الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر گفت : متأسفانه امروزه به دلیل گسترش فضاهای مجازی ارتباطات قبل از ازدواج افزایش یافته است و باعث شده است ازدواج جوانان به تأخیر بیفتد .

بیان نشانه های شیعیان واقعی ، اهمیت نماز و بویژه نماز اول وقت ، لزوم جذب جوانان به مسجد و گرامیداشت روز مباهله از دیگر نکاتی بود که خطیب جمعه اردکان به آنها پرداخت .




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.