ID : 39081486
معاون استاندار یزد خبرداد؛

مسئولین کشور به لزوم تامین نهاده های آبزیان توجه کنند


معاون هماهنگی امور اقتصادی استان یزد گفت: وزارت صمت و جهاد کشاورزی به لزوم تامین نهاده به نرخ دولتی برای ماکیان وآبزیان توجه کنند.

به گزارش یزدرسا ، مسعود عظیمی نیا در کارگروه جلسه تنظیم بازار استان یزد با بیان اینکه تنوع تولید ماکیان در استان یزد بی نظیر است اظهار داشت: در سایه لزوم  تامین نهاده برای دام های سنگین وسبک ومرغ، موضوع تامین نهاده برای ماکیان دیگر و آبزیان مورد غفلت مسئولین واقع شده که لازم است در این زمینه توجه لازم به عمل آید.

وی ادامه داد: استان یزد در زمینه تولید بلدرچین، بوقلمون، شتر مرغ جز استانهای برتر کشور می باشد ودر کنار آن در زمینه پرورش آبزیان نیز فعال می باشد که در همین راستا استان یزد قطب تولید ماهی تیلاپیلا در کشور می باشد

عظیمی نیا تنوع تولید آبزیان و ماکیان در استان یزد را الگویی برای سراسر کشور ذکر وخاطرنشان کرد: علیرغم تولید بالای ماکیان دیگر و همچنین آبزیان در استان یزد اما هیچ گونه نهاده ای با قیمت دولتی برای آنها در نظر گرفته نشده که این موضوع مشکلاتی را به دنبال داشته که لازم است مسئولین کشوری هرچه سریعتر این مشکل را برطرف نمایند.

وی با اشاره به ظرفیت 66هزارتنی تولید مرغ در استان یزد اظهار داشت: از این میزان 70 تا80 درصد برای مصرف داخل استان بوده و مابقی به استانهای همجوار صادر میشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان یزد با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تامین نهاده تولیدکنندگان مرغ وجود دارد تصریح کرد: بعضا تامین نهاده مود نیاز مرغداری ها با تاخیر ده روزه روبه رواست که این مسئله در تولید و وزن مرغ تولیدی ها اثر گذاشته وباعث تحمیل خسارت به تولید کنندگان می گردد که باید مسئولین مربوطه این مشکل را بررسی و عوامل ایجاد این مشکل را برطرف نمایند.

وی یکی دیگر از مشکلات تامین نهاده واحدهای مرغداری استان را کم فروشی نهاده ذکر وخاطرنشان کرد: بعضا مقدار تحویل نهاده به مرغداری ها با مقداری که این مرغداری ها خریداری کرده اند همخوانی ندارد و مقدار تحویلی به شکل قابل ملاحظه ای کمتر می باشد که لازم است نهادهای نظارتی در این زمینه ورود پیدا کرده و با متخلفین قاطعانه برخورد شود.

مسعود عظیمی نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استان یزد در پایان این جلسه با اشاره به ظرفیت های صنعت مرغداری استان گفت: در صورت برنامه ریزی اصولی در زمینه صنعت مرغداری میتوان ایجاد اشتغال کرده و همچنین باعث پویایی واحدهای مرغداری شد و در کنار آن ظرفیت های صادراتی فراوانی در صنعت مرغ وجود دارد که میتوان از آن استفاده نمود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.