ID : 35185153
رئیس آبفار تفت:

مشکلات زیرساختی تفت به دلیل حضور جمیعت گردشگر چند برابر ظرفیت این شهرستان است


رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفت با اشاره به وجود برخی نارسایی‌ها در این شهرستان، گفت: مشکلات زیرساختی تفت به دلیل حضور جمیعت گردشگر چند برابر ظرفیت این شهرستان است.

به گزارش یزدرسا، رضا مظفری در گفتگو با صبح تفت، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی به‌عنوان متولی نگهداري، بهره‌برداری، توسعه، بازسازي، مرمت و ايجاد تأسيسات مربوط به تأمين آب آشاميدني روستاها اعم از تصفیه‌خانه، خطوط انتقال، مخازن، سامانه‌های کنترل و دفع بهداشتي فاضلاب فعالیت دارد.

وی افزود: 192 روستای بالای 15 خانوار شهرستان تفت از شبکه آب‌رسانی برخوردار هستند که آب این روستاها را 119 حلقه چاه با آبدهی بین 2/0 لیتر در ثانیه تا 15 لیتر در ثانیه تأمین می‌کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان تفت بابیان اینکه از مجموع 119 حلقه چاه، 180 لیتر آب در ثانیه تولید می‌شود، اذعان داشت: با 25 هزار و 600 فقره انشعاب آب روستایی تفت بیش از 60 هزار نفر جمعیت دائم و غیر دائم از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره می‌برند.

مظفری ادامه داد: آب‌رسانی به روستاهای تفت با 137 مخزن آب، 384 کیلومتر خطوط انتقالی و 1400 کیلومتر شبکه توزیع انجام می‌شود که در حال حاضر چیزی حدود 150 لیتر در ثانیه کمبود آب‌داریم.

این مقام مسئول از آب‌رسانی سیار به بیش از 230 روستای تفت خبر داد و گفت: روزانه معادل 800 تا 1000 مترمکعب آب‌رسانی سیار به روستاها انجام می‌شود؛ آب‌رسانی سیار با انتقال آب به داخل مخازن و تانکر انجام می‌شود که برای این امر 250 تانکر در کوچه‌ها و معابر روستایی شهرستان تفت نصب‌شده است.

مظفری با اشاره به هزینه‌های فزاینده آب‌رسانی به روستاها گفت: قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب‌رسانی سیار هزینه‌ای بین 10 تا 15 هزار تومان دارد و آب‌رسانی در شبکه لوله‌کشی، هزینه‌ای معادل 2500 تومان در هر مترمکعب دارد که به ازای هر مترمکعب تنها 250 تومان از مشترک دریافت می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب روستایی تفت بابیان اینکه شهرستان تفت بار جمعیتی استان را تحمل می‌کند، تصریح کرد: مسئولان استان باید متوجه باشند که شهرستان تفت جایگاه ویژه‌ای در استان دارد و اکثر مشکلات زیرساختی تفت به دلیل حضور جمیعت گردشگری چند برابر ظرفیت در این شهرستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خشک‌سالی و کمبود منابع آبی حقیقتی است که باید آن را پذیرفت و برای سازگاری با آن تلاش کرد؛ صرفه‌جویی نیاز امروز جامعه است که نهادینه کردن آن همت رسانه‌ها و نخبگان را می‌طلبد.

انتهای پیام/م*

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.