ID : 12331588
امام جمعه يزد:

معتكفين ازمسائل گروهي وجناحي پرهيزكنند/ ابزارهای هنری در راستای ترویج فرهنگ اسلامی به کار گرفته شود


آيت الله محمدرضا ناصري نماینده ولی‌فقیه در استان یزد امروز در نشست ستاد اعتكاف استان یزد شرکت و همچنین با رئیس حوزه هنری استان یزد و اعضای ستاد نمایش فصل شیدایی دیدار کرد.

به گزارش یزد رسا،  آيت الله "محمدرضا ناصري" امروز در نشست ستاد اعتكاف استان یزد شرکت و همچنین  با رئیس حوزه هنری استان یزد و اعضای ستاد نمایش فصل شیدایی دیدار کرد.

 

 

معتكفين از مسائل گروهي و جناحي پرهيز كنند

به گزارش ايسنا، آيت الله "محمدرضا ناصري" امروز در نشست ستاد اعتكاف استان، سنته حسنه‎‎ي اعتكاف را يك حركت معنوي عظيم خواند و گفت: اعتكاف، يك قرنطينه تهذيب و تزكيه نفس و فرصتي سه روزه براي اصلاح‏‏گري درون و ارتباط با خداوند متعال است.

 

وي با تاكيد بر برنامه‏‏ريزي صحيح براي معتكفين، خواستار فراهم شدن زمينه‎‎اي براي پرداختن بيشتر معتكفين به معنويات خود با تفكر و تعمق در درونشان شد.

 

ناصري با بيان اين كه معتكفين بايد در وهله نخست و از همان ساعات اول با شرايط و مسائل اعتكاف آشنا شوند، گفت: تعدد سخنراني‎‎ها و برنامه‏‏هاي فرهنگي نبايد مانع عبادت و مناجات معتكفان شود.

 

امام جمعه يزد همچنين خواستار پرهيز معتكفين از پرداختن به مسائل مختلف گروهي و جناحي در جريان اين سنت حسنه شد.

 

حجت الاسلام و المسلمين "سيد محمد شريف حسيني كوهستاني" رييس سازمان تبليغات اسلامي استان نيز در اين نشست از اعتكاف به عنوان يكي از سنت‎‎هاي فراموش‎‎شده قبل از انقلاب ياد كرد كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي در كشورمان با استقبال عمومي مردم به ويژه جوانان احيا شده است.

 

وي با بيان اين كه در سال گذشته بالغ بر 15 هزار نفر در 154 مسجد استان معتكف شدند، اظهار كرد: 60 ددصد از معتكفان پارسال را بانوان تشكيل مي‎‎دادند.

 

اين مسئول نكته حائز اهميت در برنامه‎‎هاي اعتكاف استان را همدلي و همكاري دستگاه‏‏هاي استان در امور مربوطه در جريان برگزاري اعتكاف برشمرد.

 

وي با بيان اين كه استان يزد از چند سال پيش مبتكر ثبت نام اينترنتي مراسم اعتكاف بوده است، گفت: خوشبختانه اين شيوه به عنوان الگوي در كشور مورد استفاده قرار گرفته و امسال نيز در استان ثبت نام از اول ارديبهشت‌ماه از طريق سايت " www.tebyanyazd.ir/etekaf " انجام خواهد شد.

 

حسيني كوهستاني هزینه اعتکاف امسال را براي هر نفر 500 هزار ریال اعلام کرد و گفت: امسال نيز برنامه‎‎هاي فرهنگي متنوعي اعم از سخنراني، مداحي، قرائت قران و ادعيه، كتاب‎‎خواني و توزيع بروشورهايي در مورد آداب اعتكاف و غيره براي مراسم اعتكاف در نظر گرفته شده است.

در ادامه نيز هر كدام از اعضاي ستاد اعتكاف استان به بيان نقطه نظرات و پيشنهادات خود براي برگزاري هر چه بهتر اعتكاف امسال پرداختند.

 

 

 

 

ابزارهای هنری در راستای ترویج فرهنگ اسلامی به کار گرفته شود
نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه ابزارهای هنری در راستای ترویج فرهنگ ناب اسلامی به کار گرفته شود، گفت: حضور رزمندگان در فیلم‌های دفاع مقدسی افزایش پیدا کند.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با رئیس حوزه هنری استان یزد و اعضای ستاد نمایش فصل شیدایی، با بیان اینکه دشمن در عصر امروز با توطئه‌های باطل علیه ایران، در حال تخریب فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی نظام باید از تعزیه و دیگر هنرهای نمایشی برای تبیین وقایع تاریخی مختلف که در صدر اسلام اتفاق افتاده، استفاده کنند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم مکتب اهل بیت(ع) گفت: بازسازی وقایع مختلف اسلام به ویژه تاریخ و مکتب اهل بیت(ع) بوسیله زبان هنر امری بسیار مهم و ارزشمند است.


امام جمعه یزد با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در مورد مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تصریح کرد: مسئولان باید با تبیین حقایق تاریخی به صورت سمعی و بصری، زمینه‌های مناسب برای مقابله با همجه‌های فرهنگی دشمن را طراحی کنند.


ناصری با اشاره به اهمیت حضور فعالانه جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس در خلق آثار هنری در مورد دفاع مقدس گفت: دست‌اندرکاران تولید فیلم و دیگر آثار هنری باید با آموزش و توجیه رزمندگان و استفاده از آنها برای تولید این گونه فیلم‌ها، نسبت به تأثیر‌پذیری بیشتر این گونه آثار اقدام کنند.
امام جمعه یزد افزود: رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس می‌توانند به خوبی معنویت جبهه و جنگ و آن چه دیده‌اند را به نسل جدید به ویژه جوانان منتقل نمایند.


وی با اشاره به اهمیت رویدادهای مختلف تاریخی تصریح کرد: ما باید از حقایق واقعی تاریخ و ریزه‌کاری‌های آن به خوبی درس بگیرم و نتایج آن را به طور کامل و صحیح به جامعه به ویژه نسل جدید انتقال دهیم.
انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.