ID : 18889365
مردم خیانت فتنه گران را فراموش نکرده اند

مهر تایید همراهی مجدد فتنه گران و اصلاح طلبان در یزد زده می شود؟


کاندیداهای اصلاح طلب یزد درحالی از قانون مداری و اقدام در چارچوبه نظام سخن می گویند که سخنرانی یکی از عناصر فتنه می تواند مهر تاییدی بر همراهی مجدد اصلاح طلبان و فتنه گرانی باشد که کشور را تا پرتگاه سقوط پیش برده اند.

به گزارش یزد رسا به نقل از عصر سیاست، انتخابات 88 و فتنه پس از آن را می توان برشی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست که هزینه های هنگفت آن برای نظام بیش از آنچه که تصور می شود بوده است؛ هزینه هایی که بیشتر کارشناسان آن را بیشتر و خطرناک تر از هشت سال دفاع مقدس ملت و اهدای سیصد هزار شهید می دانند.

حوادث پس از انتخابات 88 در حافظه سیاسی ملت ایران به نام فتنه ای شناخته می شود که هدف آن براندازی نظام اسلامی و انداختن کشور به دست سکولارها بود. روشنفکر نماهایی که در برخورد با تمدن غرب خود را باخته بوده و درصدد ایجاد نظامی بر مبنای غربی بودند و برای همین منظور انتخابات 88 و حوادث بعد از آن را نشانه رفته و پیگیر سرنگونی نظام شدند.

در همین حوادث بود که بسیاری از جریان های معاند خارجی در کنار خائنان داخلی دست به کار شدند و با القای التهاب به جامعه و اغتشاش قصد براندازی نظام را داشتند که با هوشیاری ملت و بصیرتی حسینی نقشه آن ها با شکست مواجه شد. در این میان بسیاری از فعالین فتنه به جرم اقدام علیه امنیت ملی دستگیر محکوم و زندانی شده و به چهره هایی منفور برای مردم بدل شدند. سارقانی که قصد داشتند در گرانبهای امام راحل را از ملت بگیرند و ایران را به کام استعمار بیاندازند.

درهمین مواقع بود که برخی از جریان های سیاسی که تا قبل از ان خود را در داخل چارچوبه نظام تفسیر می کردند با اقداامت خود در جریان فتنه 88 و حتی در مواقعی لیدری اغتشاشات کودتای خود را علیه نظام اسلامی آغاز کرده و خود را به مثابه اپوزیسیون خارج نشین بدل کردند. جریان موسوم به اصلاحات یکی از همین جریان ها بود که با اقدامات خود در جریان فتنه 88 به جریان معاندی بدل شد که آرزوهای خود را در پرتو سرنگونی نظام اسلامی مشاهده می کرد اما با اقدام انقلابی مردم در خاموش کردن فتنه سبز و یا انقلاب رنگی این جریانات، بسیاری از مرگ سیاسی این جریان سخن می گفتند و معتقد بودند که اصلاح طلبی مرده است.

اما در همین زمان بسیاری تلاش های زیادی کردند تا اصلاحات را از ننگ فتنه 88 جدا کنند و اقداماتی نیز صورت گرفت و اصلاح طلبان در داخل دچار نوعی دگردیسی شده و سعی کردند بار دیگر خود را در چارچوبه نظام تعریف کنند و بر همین مبنا فعالیت های سیاسی خود را آغاز کردند. 

اما این روزها که روزهای انتخاباتی و شور نشاط ایران اسلامی نام گرفته است و جریان های سیاسی به دنبال ایجاد شور و نشاط انقلابی در کشور هستند به نظر می رسد اصلاح طلبان بار دیگر دچار اشتباهات محاسباتی گذشته خود شده اند. این تغییرات را به خوبی می توان در حمایت تئورسین های معاند و خارج نشین تا حمایت فتنه گران از آن ها را مشاهده کرد؛ تغییراتی که بار دیگر زمزمه در هم تنیدگی جریان اصاحات با جریان فتنه را تداعی می کند.

در طول این 6 سال اصلاح طلبان که سعی و تلاش وافری برای پاک کردن ننگ فتنه از دامن خود داشتند به نظر می رسد در انتخابات پیش رو باز عنان از کف داده و خود را به فتنه گران معاند نظام نزدیک کرده اند اقداماتی که کمتر کسی آن را کودتای سیاسی تا خروج از حاکمیت نمی داند و در همین میان است که برخی از طنز اصلاحات سخن می گویند طنزی که در آن از اصلاح طلبی و منش اصلاح که مدعای تمامیت این جریان است چیزی باقی نماینده و آن ها چارچوبه نظام را نشانه رفتنه اند.

این تغییرات را به خوبی می توان در استان یزد نیز مشاهده کرد؛ برخی از کاندیدای اصلاح طلب یزد با دعوت از یکی از محکومین امنیتی فتنه برای شرکت در میتینگ انتخاباتی اش دعوت کرده است، اقدامی که بیساری از تحلیل گران آن را درهم تنیدگی مجدد اصلاح طلبان و جریان فتنه می دانند. 

این اقدامات در حالی صورت می گیرد که جریان اصلاحات و کاندیدای اصلاح طلب یزد در شعارها و اظهاراتشان خود را در درون چارچوبه نظام تعریف می کنند؛ سخنانی و اظهاراتی که در صورت حقانیت می طلبد که کاندیداهای اصلاح طلب این جریان با تبری جستن از فتنه گران، از حضور چنین عناصری در ستادهای انتخاباتی خود جلوگیری کنند.

امید است که کاندیداهای این جریان با تبری جستن از محکومین فتنه و لغو چنین سخن رانی های تنش آفرینانه ای به شائبه های همراهی و درهم تنیدگی مجدد اصلاح طلبان و فتنه گران پایان دهند. زیرا سخنرانی محکومین فتنه مهر تاییدی بر همراهی و در هم تنیدگی این جریان و فتنه گران 88 خواهد بود.

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.