ID : 37871252
تحلیلگر مسائل بین‌الملل:

نحوه مدیریت کرونا توسط غربی‌ها واقعیت لیبرال دموکراسی را نشان داد


تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: نحوه مقابله با کرونا توسط غربی‌ها، جایگاه واقعی لیبرال دموکراسی را نشان داد و خط بطلانی بر فردگرایی حاکم در غرب کشید.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، پیرامون تأثیر کرونا در جهان گفت: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از پرده‌ها کنار زده شود و واقعیت‌های پیرامون دنیای غرب نمایان شود.

وی افزود: غربی‌ها با پروپاگاندا و تبلیغات رسانه‌ای تلاش کرده بودند واقعیت‌های موجود در کشورهایشان را به گونه‌ای دیگر ترسیم کنند اما نوع مقابله آن‌ها با ویروس کرونا این واقعیت‌های پنهان را آشکار کرد.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل ادامه داد: به‌طوری‌که امروز بحران کروناویروس در کشورهایی مانند آمریکا به یک فاجعه انسانی تبدیل شده است که این نتیجه ناتوانی رئیس‌جمهور و حاکمیت این کشور است.

صدرالحسینی اضافه کرد: البته این وضعیت صرفا نتیجه عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا نیست و حتی انتخاب شخصی چون ترامپ به ریاست جمهوری ایالات متحده خود بیانگر بن‌بست نظام فکری لیبرال دموکراسی است و ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا امروز در واقع نماد بارز لیبرال دموکرسی در دنیا است.

کرونا خط بطلانی بر فردگرایی

وی تأکید کرد: در واقع شیوع کرونا و نحوه مدیریت و مقابله با آن توسط غربی‌ها، جایگاه واقعی لیبرال دموکراسی را نشان داد و خط بطلانی بر فردگرایی حاکم در غرب کشید.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه بعد از این، توان دخالت و تأثیرگذاری آمریکا در مناطق مختلف کاهش خواهد یافت، عنوان کرد: آینده مطلوبی برای نظام لیبرال سرمایه‌داری در جهان پساکرونا پیش‌بینی نمی‌شود و باید منتظر تحول در ساختار نظام سیاسی جهان باشیم.

صدرالحسینی تصریح کرد: این در حالی است که عملکرد موفق جمهوری‌اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا که به واسطه وجود انگیزه‌های دینی و انسانی در مردم و دست‌اندرکاران حاضر در صحنه حاصل شد، یک بار دیگر غیرواقعی و دروغین بودن تبلیغات دشمن علیه توانمندی‌های ایران را نشان داد و در آینده نیز شاهد تأثیرگذاری بیشتر جمهوری‌اسلامی و جبهه مقاومت در معادلات و مناسبات بین‌المللی خواهیم بود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.