ID : 40194145
در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام شد؛

نرم افزار بازپس در زمینه مدیریت پسماند خشک اجرا خواهد شد


رحیمدل، معاون خدمات شهری شهرداری یزد از تهیه نرم افزار « بازپس» و ارائه آن به شهروندان تا شهریور ماه خبر داد و گفت: در زمنیه مدیریت پسماند خشک شهر، در قالب نرم افزار « بازپس» که در شهریور ماه به صورت پایلوت در منطقه مسکن شروع به کار خواهد کرد، اقدامات مهمی انجام شده است.

به گزارش یزدرسا، ابوالقاسم محی الدینی با اشاره به روز جهانی بدون پلاستیک و اهمیت موضوع حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: برای حفظ شرایط زیست محیطی و انتقال صحیح محیط زیست کشور به نسل های آینده، باید برنامه ریزی ویژه ای در حوزه مدیریت شهری به خصوص شهر یزد، انجام شود.

وی افزود: هدف گذاری امسال شهرداری در بخش خدمات شهری، تفکیک آب مورد نیاز فضای سبز از شبکه آب شرب است و از ابتدای سال جاری تا کنون 50 انشعاب از شبکه آب شرب شهر خارج شده و امید است تا پایان سال جاری 50 انشعاب دیگر جدا شود.

شهردار یزد با تاکید بر اهمیت بافت تاریخی و آب انبارها، تصریح کرد: اکثر آب انبار های تاریخی یزد به زباله دانی تبدیل شده در صورتی که استفاده از این آب انبارها در ازای ایجاد مخازن آب، علاوه بر صرفه جویی در منابع مالی باعث احیای این جاذبه گردشگری می شود.

محی الدینی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم کل شبکه آبیاری فضای سبز شهری را تا سال آینده تفکیک کنیم چرا که از این طریق صرفه‌جویی یک میلیون و 200 هزار مترمکعبی آب شرب در شهر یزد رقم خواهد خورد.

وی استفاده از لامپ ها کم مصرف به عنوان جایگزین لامپ های پر مصرف در سطح شهر را اولویت شهرداری در بخش مدیریت خدمات شهری دانست و اظهار کرد: پیگیری های لازم برای جذب اعتبار 500 میلیارد تومانی انجام شده است و امید است در این زمینه اتفاق های بزرگی را شاهد باشیم.

حمیدرضا رحیمدل، معاون خدمات شهری شهرداری یزد، موضوع محیط زیست را از اهم وظایف مدیریت شهری دانست و تصریح کرد: به زودی افزایش اعتبار خوبی در حوزه های مختلف را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: روزانه 300 تن زباله در شهر یزد تولید می شود واین به گونه ای است که اگر هر خانوار یزدی 100 گرم زباله کمتری تولید کند، روزانه 60 تن زباله کمتری تولید خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد تصریح کرد: در سال جاری سه میلیارد تومان برای تجهیز کارخانه پردازش زباله  شهر اختصاص داده شده است و واگذاری خط 300 تنی این واحد در ماه های آتی اعلام خواهد شد.

رحیمدل از تهیه نرم افزار « بازپس» و ارائه آن به شهروندان تا شهریور ماه خبر داد و عنوان کرد: در زمنیه مدیریت پسماند خشک شهر، در قالب نرم افزار « بازپس» که در شهریور ماه به صورت پایلوت در منطقه مسکن شروع به کار خواهد کرد، ابتدا شهروندان در سامانه «سهیم» ثبت نام و سپس وارد سیستم «بازپس» می‌شوند تا مشابه تاکسی‌های اینترنتی، پیمانکار نسبت به تحویل پسماند خشک آنها و پرداخت هزینه سهم شهروندان طبق تعرفه اقدام کند.

وی استفاده از روش های نوین آبیاری را یکی از اقدامات مهم در دستور کار سازمان سیما و منظر شهری شهرداری یزد دانست و اظهار کرد: طرح آبیاری زیر سطحی در کاهش میزان تبخیر آب مورد نیاز فضای سبز شهری می تواند بسیار موثر واقع شود و هم اکنون در بخشهایی از شهر در دست اجراست.

معاون شهردار با اشاره به تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهر یزد، گفت: در مورد آبیاری 900 هکتار فضای سبز شهر با کمک 11 حلقه چاه و در زمینه با موضوع جداسازی آب شبکه شرب از آب خام برای فضای سبز اقدامات خوبی در دست انجام است و ۲۸۰ میلیارد تومان در این رابطه درخواست شده که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان آن از مجموعه شهرداری و شورای شهر تامین و فعالیت در این زمینه شروع شده است.

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.