ID : 16795191
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد

نشست صمیمی نقد و بررسی کتاب «سیمای تفت»


نشست صمیمانه ی نقد و بررسی کتاب سیمای تفت اثر کاظم دهقانیان نصرآبادی با عنوان تفت شناسی از دریچه سیمای تفت برگزار شد.

به گزارش یزدرسا به نقل از صبح تفت، نشست صمیمانه ی نقد و بررسی کتاب سیمای تفت اثر کاظم دهقانیان نصرآبادی باعنوان تفت شناسی ازدریچه سیمای تفت به همّت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد.

در این مراسم که با حضور معاون فرماندار، بخشدار، نویسنده ی کتاب و جمعی از مسئولین و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تفت برگزار شد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تفت، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و روز تفت، هدف از برگزاری این جلسات را قدرانی از تلاش نویسندگان وارج نهادن به زحمات آنان دانست.

«هادی قاسمی» اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری این جلسات جوانان علاقه مندبه نویسندگی و پژوهش نیز تشویق شوند و دراین عرصه در سطح شهرستان به فعالیت بپردازند.

وی کتاب سیمای تفت را مرجعی خوب برای پژوهشگران برشمرد و گفت: هرکجا که در خصوص تفت، اماکن مذهبی و تاریخی و قدمت روستاهای شهرستان به دنبال مطالبی بوده ایم این کتاب بهترین مرجع برای ما کتابداران و راهنمای عموم مردم بوده است.

«کاظم دهقانیان» در این مراسم ضمن قدردانی ازبرگزار کنندگان این مراسم گفت: تاریخ تفت از آنچه در این چند مجلد آمده بیشتر است و این کتاب تنها گوشه ای از تاریخ تفت را پرده برداشته است.

وی در ادامه عنوان داشت: کتاب سیمای تفت مجموعه ای 14 جلدی است که با توکل برخدا و همت مسئولین می تواند این 14 جلد به سرانجام مقصود و چاپ برسد.

در ادامه اعضاء حاضر در جلسه سوالات و نظرات خود رادر مورد این اثر ارزشمند از نویسنده ی کتاب جویا شدند و نویسنده ی کتاب به سوالات آنها  پاسخ گفت.

گفتنی است خوانش اشعار این کتاب توسط شاعر پیشکسوت تفت و قصه گویی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.

لازم به ذکر است، کتاب سیمای تفت مجموعه ای دو جلدی در مورد تفت و تاریخچه آن می باشد که نویسنده با تحقیقات علمی  و میدانی در طی چندین سال به گردآوردی آن مشغول و مرجعی کامل برای پژوهشگران فراهم شده است.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.