ID : 18683106
انتظارات مردم ابرکوه از نماینده آتی خود در مجلس:

نماینده نباید وعده دروغ بدهد/از چهره شهرستان محرومیت زدایی کند/کارگران را دریابد


در آستانه انتخابات سرنوشت ساز 7 اسفند به سراغ مردم رفتیم تا انتظارات آنان از نماینده آتی خود در مجلس شورای اسلامی را جویا شویم.

سرو ابرکوه؛ با نزدیک شدن به زمان انتخابات بر آن شدیم ، تا درمیان مردم رفته تا  انتظارات آنان را از نماینده آینده خود در مجلس شورای اسلامی جویا شویم

 


محمد صادق عمیقی یکی از فرهنگیان شهرستان در این گزارش گفت: نماینده باید دارای ویژگی های شاخصی از جمله واقف بودن به وظیفه قانونگذاری، پیروی از سیره شهدا و امام، وعده دادن در حد توان، توجه ویژه به قشر محروم جامعه، ساده زیستی و دوری از تجمل گرایی باشد.


عمیقی تأکید کرد: نمایندگان وحدت داشته و برای دین و کشور دل بسوزانند؛ کارهایی نکنند که باعث از بین رفتن خون شهدا شود.

 


رسیدگی کردن به کلان شهرها هنر نیست، بلکه باید به مناطق محروم رسیدگی کرد
جمشید مشتاقیان رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه اظهار کرد: ایجاد یک فضای سالم بین دولتمردان و نمایندگان، تحکیم نظام، برآورده شدن نیازهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی از خواسته های عام مردم است.


مشتاقیان خاطرنشان کرد: در بحث اقتصادی، اشتغال زایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا اشتغال تنها به معنای صنعتی شدن نیست، بلکه پرداختن به کشاورزی، ایجاد شغل های خدماتی و استفاده از توان و ظرفیت های بومی شهرستان می تواند مفید واقع شود.


وی تصریح کرد: نماینده باید به توان بالقوه مردم توجه کرده و آن را به فعل تبدیل کند. چرا که قرار نیست حضور سرمایه داران مشکلات را برطرف کند. اگر دستمان به بیرون دراز باشد، هرگز کاری از پیش نمی بریم.


رئیس دانشکده فنی شریف ابرکوه بیان کرد: یکی دیگر از خواسته های مردم، محرومیت زدایی از چهره شهرستان است، رسیدگی کردن به کلان شهرها هنر نیست، بلکه باید به مناطق محروم رسیدگی کرد. خروج از محرومیت به متوقف شدن فرار جمعیت کمک می کند؛ طی 10 سال گذشته انسان های توانمند، فرهنگی، فرهیخته و نخبگان زیادی از ابرکوه مهاجرت کردند و افراد غیربومی جای آنها را گرفته اند، که این امر باعث ضعف شهرستان شده است.

 


در ادامه گزارش خواسته های قشر کارگر و زحمت کش ابرکوه را نیز از نماینده آینده شان در مجلس بشنوید:
سید محمود رسولی گفت: نمایندگان بیشتر به فکر محرومین و کارگرها باشند. در راستای رفع مشکلات بیمارستان و حضور پزشکان متخصص در آن تلاش کنند. به وضعیت موسسات مالی و اعتباری رسیدگی کنند.


رسولی با انتقاد به بعضی موسسات مالی جهت دریافت پول های پس انداز شده شان، افزود: نمایندگان راهکاری هم برای اینگونه مسائل بیندیشند؛ چرا که بعضی از این موسسات حاضر به پس دادن این پول ها به صاحبان آن نیستند. وقتی هم که به مسئولان این مرکز اعتراض می کنیم، می گویند: حتی اگر اینجا را به آتش بکشید پولی دریافت نمی کنید. 


محمد عابدی بیان کرد: متأسفانه بعضا کارگرانی که گرداننده چرخ های اقتصاد کشور هستند، مورد بی مهری مسئولین قرار می گیرند و نمایندگان باید به این قشر آسیب پذیر کمک و توجه بیشتری داشته باشند.


توانایی جذب اعتبارات تخصیص داده شده را داشته باشد
عباس مهرانفر یادآور شد: نمایندگان باید قول و قرارهایی به مردم دهند که در حیطه اختیارات آنها باشد و بتواند انجام دهد. وضعیت خود را قبل از ورود به مجلس و بعد از آن در نظر بگیرد، تا معلوم شود قصدش واقعا خدمت به مردم بوده است؟!


مهرانفر متذکر شد: نماینده مردم باید توانایی آنقدر داشته باشد، تا اعتباراتی را که برای شهرستان مقرر می شود، جذب و برای رفع مشکلات مردم استفاده کند.


شامرا صادق پورنیا یکی دیگر از کارگران زحمتکش شهرداری تصریح کرد: کسی شایسته است که از حقوق کارگران و قشر ضعیف جامعه دفاع کند. ما کارگرها سال هاست که کار می کنیم، اما هنوز شرکتی هستیم و رسمی نشدیم.


وعده های زمان انتخابات را فراموش نکند
غلامرضا زارع افزود: نماینده مردم به قول هایی که زمان تبلیغات می دهد، عمل کند و وعده های خود را فراموش نکنند.

 


شعبان ستار خاطرنشان کرد: خواسته مهم ما این است که برای حقوق کارگران فکری کنند، هر روز این حقوق معوق نشود.


ذبیح اله نعمت اللهی ابراز کرد: نمایندگان به امور مردم رسیدگی کنند و وعده هایشان در حد حرف باقی نماند.

 


نمایندگان در مسیر امام (ره) و رهبر انقلاب حرکت کنند، کفایت می کند
حجت الاسلام محمد تقی فتاحی امام جمعه موقت ابرکوه گفت: نمایندگان در مجلس به عنوان یک کانون قانونگذاری باید در خط امام و ولایت بوده و برای حفاظت از خون شهدا، آبروی نظام در داخل و خارج و رسیدگی به حقوق عامه مردم تلاش کنند.


فتاحی افزود: تمام چیزهایی را که مجلسیان باید رعایت کنند و نیاز مردم نیز در آن می باشد، در بیانات امام راحل و رهبر انقلاب به خوبی بیان شده است. لذا اگر نمایندگان در همین مسیر حرکت کنند، عامه مردم هم راضی هستند.


وی تصریح کرد: یکی از اصول انقلاب اسلامی که هنوز بعد از گذشت سی و چند سال بر آن پایبند هستند، مبارزه با استکبار است، که به خوبی در راهپیمایی 22 بهمن نمایان شد. حال اگر برخی بخواهند این اصول را تغییر دهند، مردم به شدت عکس العمل نشان می دهند.

 


اکرم فلاح زاده ابراز کرد: نمایندگان وعده ای ندهند که عملی کردن آن در حیطه وظایفشان نیست. قانون هایی وضع کنند که برای پیشبرد اهداف نظام و اسلام باشد و در تمام امور رضایت خداوند را در نظر بگیرند.

 


تجهیز امکانات و کادر پزشکان متخصص بیمارستان
رضا فلاح زاده یکی از بازنشستگان شهرداری گفت: نیاز اساسی شهرستان تأمین تجهیزات و کادر پزشکان متخصص شهرستان است. بعضی از مردم بخاطر نبود همین تجهیزات، مجبور هستند، هزینه های گزافی و زمان های بسیاری برای رفت و آمد به خارج از شهرستان خرج کنند.


فلاح زاده ادامه داد: مدتی پیش کارگر شهرستانی برای اینکه فرزند تازه متولد شده اش زنده بماند، نوزادش را 62 روز در بخش ان.آی.سی.یو یکی از بیمارستان های دولتی استان بستری کردند و 9 میلیون تومان بابت این موضوع به بیمارستان پرداخت کرد. گذشته از هزینه های رفت و آمد، چرا مردم با وجود یک بیمارستان به این عظمت هنوز باید اینقدر مشقت و سختی برای چنین کارهایی متحمل شوند؟

 


در حد توان وعده بدهند و عمل کنند
علی محسن زاده یکی از جوانان ابرکوهی تأکید کرد: نیاز امروز جوانان وجود امکانات رفاهی و تفریحی سالم در شهرستان است، که نمایندگان می توانند آن را تأمین کنند. بسیاری از وعده های نمایندگان سابق هنوز عملی نشده است. لذا بهتر است نمایندگان یا به حرف های خود عمل کنند یا اگر نمی توانند، اصلا حرفی نزنند.

 


حداقل وعده های دروغ ندهند/فکری برای مشکل جوانان کند
احسان هاشمی یکی دیگر از جوانان این دیار افزود: از نمایندگان انتظار داریم اگر هیچ کاری هم انجام نمی دهند، حداقل وعده های دروغ به مردم ندهند.


هاشمی متذکر شد: امروز حداقل انتظار جوانان از مسئولین این است، که امکاناتی فراهم کنند تا یک جوان به راحتی بتواند تشکیل خانواده دهد و زمانی که تصمیم به ازدواج می گیرد، هزاران سنگ جلوی پای خود نبیند.


وقت خود را در مجلس به دیگران واگذار نکنند
محمد هاشمی، در تأیید صحبت های برادرش احسان، گفت: زمانی که در مجلس به آن ها وقت صحبت کردن می دهند، وقت خود را واگذار نکنند و از آن به نفع معرفی شهرستان و ظرفیت های آن و همچنین رفع کمبودها و نیازهای مردم استفاده کنند.


وی تآکید کرد: هیچ کدام از نماینده ها برای شهر خود کار خاصی انجام نداده اند و مشکلات و کاستی هایی که چند سال قبل در شهرستان وجود داشته، همچنان پا بر جاست.


احمد، سومین برادر از خانواده هاشمی یادآور شد: شهرستان ابرکوه پتانسیل و ظرفیت های فراوانی دارد، که می تواند یکی از شهرهای نمونه کشور باشد، اما هنوز شهری ناشناخته و محروم باقی مانده است.


انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.