ID : 33801821

نمایندگان مجلس و ادبیات خاص رئیس‌جمهور


امام جمعه موقت بخش بهمن در یادداشتی نوشت: آیا بعضی از نمایندگان مجلس و رئیس جمهور، خود را برتر از مردم می دانند که به ملت توهین می کنند؟

به گزارش یزدرسا حجت‌الاسلام  احمد محمدی بنچناری امام جمعه موقت بخش بهمن در یادداشتی نوشت:

نمایندگان مجلس قاعدتا امین مردم هستند و سوگند خورده‌اند که به مردم خیانت نکرده و حافظ منافع آنها باشند، از طرفی توهین و اهانت در تمام ملت‌ها و اقوام و در همه جای دنیا امری زشت، ناپسند و مذموم است.

آیا رئیس‌جمهور مجاز است به مردم، آن هم بارها توهین و اهانت نماید؟

آیا بعضی از نمایندگان مجلس و رئیس‌جمهور، خود را برتر از مردم می‌دانند که به ملت توهین می‌کنند؟

آیا مردم این‌ها را بر منصب تقنین و اجرا ننشانده‌اند؟

به چه دلیل حق خود می‌دانند، که به ملتی که این همه اختیارات را به آن‌ها بخشیده است، توهین نمایند؟

این سوال حق مردم است که بپرسند و بدانند که اساسا چرا رئیس‌جمهور نسبت به ملت خودش این چنین عجولانه توهین می‌کند و در مقابل نسبت به توهین‌های مکرر بیگانگان به دولت و ملت ایران، آن هم توسط مقامات آمریکایی و اروپایی خصوصا فرانسوایان و انگلیسی‌ها، بردباری نموده و صبر را پیشه ساخته و سکوت مشمئزکننده‌ای می‌نماید؟

رئیس‌جمهور، مجری قانون اساسی است و اصل بیستم قانون اساسی می‌گوید: «همه افراد ملت، اعم از زن و مرد،  یکسان، در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، با رعایت موازین اسلام برخوردارند».

پس حقوق شهروندی،چه میشود؟ این است حمایت قانونی از مردم؟

چرا اکثریت نمایندگان مجلس سکوت نموده و حاضر نیستند در یک طرح چند فوریتی نسبت به وضع قانونی که متضمن جرم دانستن توهین رئیس‌جمهور و سایر مقامات دولتی به مردم باشد، اقدام کنند؟

آیا توهین‌های رییس‌جمهور، نباید توسط نمایندگان مجلس، پاسخ داده شود؟ حتی درحد یک تذکر؟

رئیس‌جمهور، آخرین بار مخالفین دولت را کم‌عقل و بی‌عقل نامید؛ این نهایت ناسپاسی و تناقض آشکاری است که رئیس‌جمهوری -که امام معصوم(ع) را هم قابل نقد می‌داند-، از مخالفین دولت، با صفت کم‌عقل و بی‌عقل نام ببرد.

آیا نمایندگان مجلس، به دلیل عدم وضع قوانینی که توهین مسئولین به مردم را جرم بداند مقصر نیستند؟

در صورتی که با تصویب ماده ۶۰۹ قانونی مجازات اسلامی، که توهین به رئیس‌جمهور را جرم دانسته، توهین چندباره رئیس‌جمهور به مردم را باسکوت نظاره می کنند و این یعنی زیر پا گذاشتن اخلاق اسلامی و تایید و مجوز توهین و اهانت کردن به عموم ملت ایران.

چرا باید توهین به رئیس‌جمهور جرم، ولی توهین چندباره رئیس‌جمهور به مردم جرم محسوب نگردد؟

عامل اصلی هیچ دستگاهی غیر از مجلس شورای اسلامی نیست، هرچند که به نظر می‌رسد تا زمانی که بعضی از نمایندگان مجلس به ظاهر وکلای ملت و در باطن از همیاران دولت باشند توقعی بیشتر از این نیست.

اگر مجلس نسبت به رئیس‌جمهور و شورای نگهبان نسبت به نمایندگان مجلس، تصمیم عادلانه ای اتخاذ نکنند، این اهانت‌ها و توهین‌ها و تبعیض‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

اللهم انصرمن نصرالدین




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.