ID : 6817560

هم سويي با عاملان بمباران حلبچه و سردشت و قتل عام "انفال"، خيانت به مردم كردستان عراق است


رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: آنچه كه امروز به دست كفار بعثي در عراق اتفاق مي افتد تداوم همان قتل عام ها و كشتارهاي وحشيانه صدام است.

به گزارش یزدرسا به نقل از بسيج؛ سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي طي سفر به استان خراسان رضوي در جمع بسيجيان فريمان گفت: هر چند ددمنشان بعثي امروز با ايجاد ظواهر اسلامي براي خود هيبت تكفيري درست كرده اند اما تصاوير صدام ملعون بر خودروها و مقرهاي آنان، ماهيت اصلي شان را برملا مي كند.

سردار نقدي به آرايش اين نيروهاي بعثي اشاره نموده و اظهار داشت: قرار گرفتن اين نيروها تحت فرماندهي عاملان جنايتكاري چون "عزت ابراهيمي" كه بارها فرمان قتل عام مردم كرد عراق و ويران سازي روستاهاي كردي را صادر كرده است، جاي هيچ توجيهي را براي اعتماد و هم سويي با اين جريان باقي نمي گذارد.

وي خطاب به كساني كه در كردستان عراق با اعتماد مردم به مناصبي رسيده اند تصريح كرد: سران كردستان عراق نبايد به اين اعتماد خيانت كرده و مصلحت مردم كرد عراق را فداي مصلحت آمريكا كنند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در همين زمينه ادامه داد: اينها بايد بدانند كه اگر موضعي شفاف عليه اين خيانت كاران و عاملان جنايتكار اتخاذ نكرده و به وعده هاي پوشالي آمريكا اعتماد كنند، به زودي پشت دست خود خواهند زد و به دو چيز افسوس خواهند خورد؛ يكي اعتماد از دست رفته مردم كرد و ديگري پاسخي كه بايد به جنايت بعثي هاي مدرن در تكرار عمليات انفال و حلبچه بدهند.

وي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: از آنجا كه اين جريان هيچ پايگاه مردمي ندارد، عاقبتش شكست است و لازم است سران كردستان عراق آگاه باشند و با آبروي خود بازي نكنند.

گفتني است رژيم بعث عراق در سال 1988 عمليات انفال را براي ضربه زدن به قيام كُردهاي عراق در هشت مرحله آغاز كرد كه در آن بيشتر روستاهاي كردستان عراق ويران و نابود شده و حدود 182 هزار نفر كشته و يا مفقود شدند.




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 1.0 stars out of 5.