ID : 13529435
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد خبر داد

واریز 30درصد از سهم نیم درصد بودجه شهرداری های استان یزد به کتابخانه ها


مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: در صورتی که کتابخانه ها 30 درصد از نیم درصد بودجه شهرداری ها را به مرکز استان واریز کنند، بیشتر مشکلات حل شده و این به نفع خود کتابخانه های شهرستانی می باشد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، صبح امروز جلسه اعضاء انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با رقیه دوست فاطمی ها مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد، در محل فرماندری ابرکوه برگزار شد.


در این جلسه سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه ضمن تقدیر از پرسنل کتابخانه های عمومی شهرستان و برنامه های انجام شده در سال گذشته اظهار داشت: ابرکوه جز یکی از شهرستان های محروم استان می باشد که سوابق و فعالیت هایی که در زمینه ی حفظ فرهنگ و ارزش ها در آن انجام می شود بی نظیر و مایه افتخار است.


رسولی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت ها و استعداد هایی که در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان وجود دارد، انتظار داریم مسئولین ذی ربط بیشتر ما را حمایت کنند تا فاصله ی طولانی بین این پتانسیل ها و انتظاراتی که می توان در ابرکوه برآورده کرد، کمتر شود.


وی گفت: کتاب همچون درختی است که بارور شده و همه ی افراد می توانند از آن بهره مند شوند و محدودیتی در آن نیست. تقاضای تجدید نظر در فضای کتابخانه و موزه عبرت ابرکوه را دارم چرا که به دلیل تداخل موزه و کتابخانه در یک محیط، کتابهای آن کمتر مورد استفاده مراجعه کنندگان قرار می گیرد.


قاسم برزگر رئیس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله اداره اظهار داشت: حدود 6 درصد جمعیت 50 هزار نفری شهرستان ابرکوه عضو کتابخانه ها می باشند که این تعداد باید به 30 درصد ارتقا یابد.


برزگر ادامه داد: بیش از 70 هزار جلد کتاب در 7 باب کتابخانه عمومی ابرکوه وجود داشته که تعداد 3 هزار نفر عضو فعال از خدمات ارائه شده در این کتابخانه ها استفاده می کنند.


وی آماده سازی و جداسازی بخش کودکان در کتابخانه ها، راه اندازی مراکز اطلاع رسانی، معرفی نویسندگان ابرکوهی و آثار آنان، نمایشگاه های مختلف کتاب و عکس در سطح شهرستان با همکاری دیگر نهادها، برگزاری کلاس قصه گویی، ترویج فرهنگ حضور دانش آموزان و مدارس و اعضاء فعال کانون های ادبی در کتابخانه ها، رونمایی از کارت ملی عضویت سراسری و ... را از اهم برنامه های اجرایی در سال گذشته معرفی کرد.


دوست فاطمی ها مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه گفت: نیم درصد بودجه کتابخانه ها از منابع شهرداری های همان شهر تامین می شود. اگر چه رقم این بودجه در شهرها، متفاوت بوده و گاه از زمین تا آسمان اختلاف دارد؛ در صورتی که کتابخانه ها قانون واریز کردن 30 درصد از این نیم درصد بودجه شهرداری ها را به مرکز استان، رعایت کرده و به مرحله اجرا برسانند بیشتر مشکلات حل شده و این به نفع خود کتابخانه های شهرستانی می باشد.


وی همچنین به خاطر اولین انجمن خیرین کتابخانه های استان که در شهرستان ابرکوه تشکیل شده است، از رئیس اداره کتابخانه های ابرکوه تشکر کرد .


حاتمی شهردار ابرکوه در ادامه گفت: نگاه شهرداری به کتابخانه ها صرف فضای مطالعه و انبار کتاب نیست بلکه رسالت آن در حوزه ی گسترش فرهنگ است.


حاتمی همچنین در زمینه ی افزایش نیم درصد بودجه کمک به کتابخانه ها، با شرط پرداخت بدهکاری های شهرداری، قول مساعدت داد.  
در پایان از مهندس محمد رضا باقی پور شهردار مهردشت و چند نفز از اعضاء فعال انجمن تقدیر شد.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.