ID : 30732425
بانک های بی بهره تأسیس کنیم

وام قرض الحسنه برای نیازمندان مطالبه ای رویایی


امام جمعه ابرکوه گفت: اساساً در نظام بانکی نه تنها خدمتی به محرومین نشد، بلکه پولداران را پولدارتر کرد و وام قرض الحسنه برای اقشار متوسط و ضعیف، مطالبه ای رویایی شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در دیدار با پرسنل بانک مهر اقتصاد شهرستان اظهار کرد: مشکل نظام بانکی ما پس از گذشت چهار دهه از انقلاب متأسفانه روز به روز عمیق تر شده است و نه تنها مشکل بهره پردازی حل نشد، بلکه بدتر شده است.

نظام بانکی به تدریج تعدیل شود
حسینی تصریح کرد: از دهه دوّم انقلاب و حاکمیّت دولت سازندگی، سیر نظام بانکی و اقتصادی کشور به سمت سرمایه داری رفت و اساساً در نظام بانکی نه تنها خدمتی به محرومین نشد، بلکه پولداران را پولدارتر کرد و وام قرض الحسنه برای نیازمندان و اقشار متوسط و ضعیف، مطالبه ای رویایی شد .

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) در صحیفه که فرمودند: ربا حرام است و به هیچ شکل نباید در اقتصاد اسلامی وارد شود، گفت: ما بهره را جایز نمی دانیم و باید بانک های بی بهره تأسیس کنیم. نظام بانکی به تدریج تعدیل شود و ربا بکلّی حذف شود.

حسینی عنوان کرد: همچنین امام راحل گفتند: "بهره برداری از نُقُود و پول به هیچ وجه در اسلام جایز نیست و باید مبنای بانک اسلامی بر این باشد که بهره و ربا در کار نباشد. راه تلخّص از نزول و ربا در پول های بانکی نزد اینجانب مشکل است بلکه جایز نبودن آن قوی است."

اقتصاد مقاومتی با کسر سود بانک ها عملی است
امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: مهم این است که عوامل بانک ها بتوانید جلب رضایتمندی مردم را داشته باشند و سپرده گذاران را به سهیم شدن در خیرمندی در وجوه مادی با دادن قرض الحسنه تشویق کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: زمینه فراهم شده در کسر سود بانک ها موجب شود، سرمایه ها در گردش کار اقتصادی درآید و زمینه اشتغال و تولید را فراهم کنند، که اقتصاد مقاومتی با همین راهکار صحیح به سرانجامی عملی برسد.

انتهای پیام/ ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.