ID : 11287570

واکنش وزیر ارشاد به دعوت جشنواره «باروت خیس»؛«بایگانی شود»


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به دعوت دبیر جشنواره بین‌المللی «باروت خیس» پس از سه هفته سکوت به این پاسخ بسنده کرد "ملاحظه شد بایگانی شود".

به گزارش  یزدرسا به نقل ازراه دانا، بیش از سه هفته از نامه دبیر جشنواره مردمی «باروت خیس» به وزیر ارشاد می‌گذرد. نامه‌ای که در آن از وزیر خواسته شده بود، در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، بخشی تشریفاتی را به عنوان جایزه باروت خیس مد نظر قرار دهند.

این مطالبه از این جهت از وزیر ارشاد خواسته شده بود تا مقابله‌ای باشد با جریان رسانه‌ای غرب که در جشنواره‌های مختلف به فیلم‌ها، کاریکاتورها و هرآن چیزی که محتوای ضداسلامی و ایرانی دارد جایزه اهدا می‌کنند. نامه‌ای که بیش از سه هفته از ارسال آن به وزارت ارشاد و رؤیت آن از سوی وزیر و عدم پاسخ به آن می‌گذرد.

 

 

شنیده‌ها حاکی است آقای وزیر پس از مطالعه این نامه به این پاسخ بسنده کرده که «ملاحظه شد، بایگانی شود».

متاسفانه این رفتار وزارت ارشاد به نامه مردمی‌ترین جشنواره انقلاب در حالی صورت می‌گیرد که این جشنواره پس از سه سال، جای خود را در اذهان عمومی پیدا کرده و با واکنش‌های جالب مناسبی مواجه بوده است. استقبال عموم مردم از جشنواره «باروت خیس» را در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن 1393 بی‌خوبی می‌توان دید. زمانی که 150 هزار برگه رأی برای انتخاب کاندیداهای جایزه امسال در همان ساعت اول راهپیمایی و با استقبال مردم تمام شده و غرفه برگزاری این انتخابات با کمبود تعرفه مواجه شد.



جای بسی تعجب است در صورتی که تمام مطالبه این جشنواره حمایت وزارت ارشاد از این جشنواره بوده است، آن هم در حکومت اسلامی، آن هم در دولتی که ادعای تدبیر دارد، نامه پرامید و همراه با تدبیر جوانانی که به حق دغدغه فرهنگ دارند، نادیده گرفته می‌شود. وزیر ارشاد در ماه‌های اخیر با رویی گشاده در جشنواره‌های مختلف حضور یافته است؛ اما برای پاسخ دادن به نامه یک جشنواره مردمی وقت نداشته و به "دیدم، بایگانی شود" اکتفا کرده است.


سؤالی که از برخورد علی جنتی با نامه دبیر جشنواره "باروت خیس" به ذهن متبادر می‌شود، این است که آیا اینگونه اقدامات که از روحیه استکبارستیزی و آرمان‌خواهی ملت نشأت گرفته برای جناب وزیر محلی از اعراب ندارد؟  آیا پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی به مطالبه جوانان انقلابی بعد از 3 هفته سکوت، باید به همین خلاصه شود.



برخورد فوق، مجموعه "باروت خیس" را بر آن داشت تا با توجه به پاسخ همراه با بی توجهی وزیر به این نامه، با ارسال نامه‌ای به فرمانده سازمان بسیج مستضعفین بخواهند برای حمایت از این جشنواره آنها را یاری کند. امید است که نامه دبیر جشنواره "باروت خیس" که بی شک دغدغه تمام مردم شهید پرور و با بصیرت ایران است، مورد توجه فرمانده سازمان بسیج قرار گرفته و مجموعه تحت امر وی به حمایت از این جشنواره مردمی بپردازند.



انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.