ID : 40002361
رئیس جامعه هتلداران یزد:

وضعیت گردشکری عید امسال در یزد خوب بود اما یقینا جبران دو سال گذشته را نمی‌کند


طباطبایی گفت: وقتی دو سال بحران است و هزینه‌های مختلف سرجای خودش است اما خبری از درآمد نیست، بدیهی است که این هزینه‌ها در دو هفته ایام عید امسال نمی‌تواند جبران شود.

سید امیر ناصر طباطبایی رئیس جامعه هتلداران یزد درگفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: تقریبا دو سال بود که بخاطر کرونا گردشگری در کشور و استان یزد در رکود بود و از این بابت هتل‌داران بشدت متضرر شدند.

وی افزود: این در حالی است که قبل از آن و در سال 98 نیز گردشگری دچار مشکل بود و گردشگر خارجی ما نزدیک به صفر شده بود و گردشگر داخلی نیز به خاطر مشکلات اقتصادی به حداقل رسیده بود.

رئیس جامعه هتلداران یزد اظهار داشت: لذا بحران هتلداران حتی قبل از شیوع کرونا و در سال 98 آغاز شد. افزون بر این نکته قابل توجه دیگر این است که در ایام شیوع کرونا نیز وضعیت استان یزد قدری خاص‌تر از دیگر نقاط کشور بود یعنی محدودیت‌های کرونایی و تعداد دفعات تعطیلی اصناف  بیشتر بود.

طباطبایی خاطرنشان کرد: وقتی دو سال بحران است و هزینه‌های مختلف سرجای خودش است اما خبری از درآمد نیست، بدیهی است که این هزینه‌ها در دو هفته ایام عید امسال نمی‌تواند جبران شود.

وی اضافه کرد: خدا را شکر امسال ایام تعطیلات عید خوبی را داشتیم و حضور گردشگران در استان یزد قابل توجه بود اما اینکه تصور کنیم این دو هفته عید می‌تواند مشکلات دو سال گذشته را جبران کند، اشتباه است.

رئیس جامعه هتلداران یزد ادامه داد: این دو هفته تعطیلات می‌تواند مسکن مقطعی باشد اما حمایت‌ها باید ادامه داشته باشد و ما یکی دو سال کامل برای بازگشت به وضعیت قبل از کرونا نیاز داریم و باید حمایت‌های دولت ادامه پیدا کند و بحث‌های بازاریابی، مباحث مربوط به تبلیغات مقصد، راه‌اندازی سفرهای داخلی و کارهایی شبیه به این باید انجام شود.

طباطبایی تأکید کرد: علاوه بر تعطیلات عید نوروز، ایام تابستان نیز در کشور ما سفرها اوج می‌گیرد، اما مقصد سفرهای تابستانی بیشتر استان‌هایی با آب و هوای خوب است که آب و هوای استان یزد متناسب با تابستان نیست؛ لذا ما باید در فصل شلوغی از حداکثر ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.