ID : 995893
امام جمعه ابرکوه در دیدار با اعضاء جدید شورای شهر ابرکوه:

وظیفه اعضاء شوراهای اسلامی وحدت آفرینی است نه وحدت شکنی


حجت الاسلام و المسلمین حسینی در دیدار با اعضاء جدید شورای اسلامی شهر ابرکوه گفت: اختلاف نظرهای بین اعضاء شورا را نباید در میان جمع مردم کشاند چون وظیفه ما وحدت آفرینی است نه وحدت شکنی.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، اعضاء جدید شورای اسلامی شهر ابرکوه با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان بعد از عرض تبریک آغاز به کار فعالیت دور چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا ها به این اعضاء گفت: شما منتخبان شوراها گلچین شدگان از جامعه توسط مردم هستید و سرمایه شما اعتماد مردم است، لذا باید نسبت به انتظارات مردم پاسخگو باشید تا رضایت عمومی جلب گردد.

امام جمعه ابرکوه بیان داشت: وظایف شورا ها را قانون معین کرده، موفقیت اعضای شورا در شهر و روستا به این است که از حد و مرز قانون فراتر نرود وگرنه مشکل آفرین خواهد شد.

وی افزود: مطالبه حقوق مردم در امر توسعه شهر و روستا و تامین نیازهای خدماتی در زمینه بهداشت و درمان و عمران و حقوق شهروندی از ابتدائی ترین ماموریت عزیزانمان در شوراهای اسلامی است و مطالبه را نباید با رفتار تند و خشن خواست بلکه همه چیز در پرتو اخلاق حل و اجرائی خواهد شد.

حسینی اختلاف نظر میان افراد را امری طبیعی خوانده و تصریح کرد: اختلاف سلیقه و نظر بین اعضای شورا امری طبیعی است اما اگر هدف خدمت به مردم باشد حتی اختلاف سلیقه هم نخواهد بود، لذا نباید اختلاف نظر و سلیقه موجب بروز مشاجرات و منازعات دو طرفه یا چند نفره شود.

وی توصیه کرد: اگر اختلاف نظر بین اعضای شورا در جائی اوج گرفت، باید اولا بر نقطه نظرات مشترک تکیه کرد تا زمینه بحث و جدل پیش نیاید، ثانیا مجموعه اعضای شورا، حکم یک خانواده را دارند. چطور در خانواده بین اعضاء اختلاف و گاهی دعوا هم می شود اما وقتی بیرون میروند همه مدافع یکدیگرند و اگر کسی به خواهر یا برادر عضو خانواده توهین کرد به شدت به حمایت برخواسته و عکس العمل نشان می دهند، اعضای شورای اسلامی در شهر یا روستا اولا وجاهت خود را حفظ کنند و با دعوا و سرو صدا شان خود را تنذل ندهند و ثانیا به هیچ وجه اختلاف نظر و مشکل داخلی خود را به میان مردم نکشند و تحریک عواطف عمومی و تشویش اذهان و اضطراب را در جامعه و بین مردم پدید نیاورند.

نماینده ولی فقیه در ابرکوه خاطرنشان کرد: اگر کسی به هر دلیلی بحث داخلی شورا را در میان جمع مردم کشاند چون موجب یاس و دلسردی و اختلاف افکنی بین مردم می شود، نوعی خیانت است چون وظیفه ما وحدت آفرینی است نه وحدت شکنی.

وی در پایان افزود: تعامل با دستگاه های دولتی از بایدهای شوراها است زیرا شورا حلقه اتصال بین دولت و ملت است گرچه جهت دولت و ملت یکی است لکن چون فلسفه وجودی دولت خدمت گذاری به ملت است این حرکت باید از طریق شوراها انجام گیرد، لذا اعضای محترم شورا نقش واسطه ای در این امر دارند و باید با بدنه دولت تعامل حسنه داشته باشند و شرایط دولت را نیز درک کنند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.