ID : 21761943
به بهانه یک سالگی برجام؛

وقتی روزنامه‌های زنجیره‌ای شرم‌شان می‌آید از سالگرد برجام یاد کنند!


امروز در حالی یک سال از نهایی شدن توافق هسته‌ای موسوم به برجام می‌گذرد، که گذشت زمان واقعیت‌های بیشتری از این مسئله را برای جامعه روشن کرده و پوچ بودن ادعاهای برجامیون بیش از پیش مشخص شده است.

یزد رسا؛ دولت‌مردانی که یک سال قبل در چنین روزهایی غرق در شادی نهایی شدن توافق هسته‌ای بودند و آن را دستاوردی تاریخی و بی‌نظیر برای خودشان عنوان می‌کردند، شاید تصور نمی‌کردند، یک سال بعد، دستاورد آن «فتح الفتوح» و پیروزی تاریخی، «تقریبا هیچ» باشد و این توافق به قدری برای کشور بی‌ثمر باشد که آن‌ها هیچ‌گاه نتوانند از آن دفاع منطقی و واقعی کنند. رسانه‌هایی که سال قبل در چنین روزهایی صفحه اول‌شان را با تیترهایی چون؛ «تحریم‌ها به تاریخ پیوست»، «صبح بدون تحریم»، «فروپاشی تحریم»،«اینک بدون تحریم»، «تحریم رفت»، «پیروزی، بدون جنگ» پر کرده بودند، شاید هیچ‌گاه تصور نمی‌کردند، دستاورد این پیروزی بزرگ و فتح‌الفتوح برایشان چیزی باشد، که از اینکه یک سال بعد بخواهند یادی از آن روز تاریخی بکنند، شرم‌شان آید!
امروز در حالی یک سال از نهایی شدن توافق هسته‌ای موسوم به برجام می‌گذرد، که گذشت زمان واقعیت‌های بیشتری از این مسئله را برای جامعه روشن کرده و پوچ بودن ادعاهای برجامیون بیش از پیش مشخص شده است. برجامیون که سال قبل در چنین روزهایی غرق در شادی نهایی شدن توافق بودند و بیش از هر زمانی به منتقدان خود می‌تاختند و انواع اهانت‌ها و برچسب‌ها را را به آن‌ها حوالت می‌دادند؛ این روزها تشت رسوایی‌شان از بام افتاده است و دیگری حرفی برای گفتن ندارند. هر چند این جماعت پر رو تر از این حرف‌ها است که بخواهد از رو برود. 
در مدت طی شده از اجرایی شدن برجام، بدعهدی‌ها و نقض مفاد برجام توسط طرف مقابل به قدری بوده که علاوه بر منتقدان و دلسوزان، برخی از دولتی‌ها هم نتوانسته‌اند آن را انکار کنند تا جایی که چندی قبل رئیس بانک مرکزی صادقانه از دستاورد «تقریبا هیچ» برجام سخن گفت. همچنین روز گذشته نیز سفیر کره جنوبی اینگونه از واقعیت برجام پرده برداشت: «تاسف‌آور است که سفارت کره‌جنوبی با وجود سپری شدن 6 ماه از اجرایی شدن توافق برجام هنوز پول سفارت خود را از طریق قاچاق به ایران می‌آورد.» این در حالی است که روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم نتوانست پوچ بودن برجام برای ایرانیان را انکار کند و نوشت: «ایران با وجود انجام همه تعهدات، به خاطر تداوم تحریم‌های آمریکا، هنوز طعم مزایای برجام را نچشیده و اثر مثبت اقتصادی آن را لمس نکرده است.»



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.