ID : 36941616
کارشناس مسائل غرب آسیا:

پاسخ مقتدرانه حزب‌الله به جنایات صهیونیست‌ها حاوی پیام‌ مهمی برای نظام سلطه بود


کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: پاسخ حزب‌الله به رژیم صهیونیستی این موضوع را به این رژیم و حامیان بین‌المللی او و نظام سلطه ثابت کرد که امروز مقاومت مورد عنایت مردم لبنان است.

سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا پیرامون پاسخ مقتدرانه حزب‌الله لبنان به تجاوزگری رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام در واقع پیامی بود که مقاومت لبنان به همه کسانی که در طول ایام گذشته تصور می‌کردند قدرت نظامی حرف آخر را می‌زند، صادر کرد.

وی افزود: این اقدام حزب‌الله در راستای نیازی که افکار عمومی از او درخواست کرده بود و همچنین در مقابل تجاوزی بود که اواخر هفته گذشته توسط دو فروند پهباد رژیم صهیونستی صورت گرفت و دو نفر شهید تقدیم ملت لبنان شد.

اسرائیل در آماده‌باش کامل بود اما حزب‌الله ضربه‌اش را وارد کرد

کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: اقدام حزب‌الله پیامی بود برای اینکه سید حسن نصرالله به وعده خودش عمل کند و این موضوع را به رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی او و نظام سلطه ثابت کند که امروز مقاومت مورد عنایت مردم لبنان است و مقاومت می‌تواند هویت و شخصیت خودش و همچنین استقلال کشور لبنان را به خوبی حفظ کند.

صدرالحسینی یادآور شد: در طول چند روز قبل از اقدام مقاومت، همه دستگاه‌های نظامی و غیرنظامی رژیم صهیونیستی در آماده‌باش صددرصد بودند و وحشت تمام نظام سیاسی و ارتش رژیم صهیونیستی را در بر گرفته بود و البته سید حسن نصرالله هم گفته بود که ما اقدامی را انجام خواهیم داد و تصاویر آن را از تلویزیون المنار خواهید دید.

وی تصریح کرد: ویژگی خاصی که این اقدام مقاومت داشت این بود که در شرایطی که رژیم صهیونیستی در آماده‌باش کامل بود و حتی از جدار مرزی هم فاصله گرفته بود، یکی از خوردهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی مورد حمله ناگهانی و غافلگیرانه حزب‌الله قرار گرفت و مقاومت توان و اراده خودش را بر دستگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی مستولی کرد.

اقدام حزب‌الله در روز اول محرم معنادار بود

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: زمان این اقدام نیز بسیار مهم است؛ ما در روزهای آغازین ماه محرم هستیم و ماه محرم یعنی اینکه مقاومت جوشش خون جدیدی دارد و در این راستا وعده‌ای که سید حسن نصرالله داد در روز اول ماه محرم به وقوع پیوست.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: دبیرکل حزب‌الله لبنان البته تأکید کرد که این روند ممکن است همچنان ادامه داشته باشد و بر همین اساس نتانیاهو به دنبال این است که با فراهم کردن واسطه‌هایی بتواند حزب‌الله را متقاعد کند که در همین مرحله توقف کند.

وی در پاسخ به اینکه صهیونیست‌ها چه واکنشی به این اقدام مقاومت خواهند داشت، عنوان کرد: از سال 2000 تا کنون در همه تحولات اینچنینی وقتی مقاومت توانسته بود در مقابل جنایات رژیم صهوینستی، اقدامات فوق‌العاده‌ای را انجام دهد، رژیم صهیونیستی به دنبال این بود که بتواند به گونه‌ای وارد معامله شود و شرایطی را فراهم کند که از ضربات بعدی جلوگیری کند، به‌طوری‌که در جنگ 33 روزه این را شاهد بودیم که بلافاصله رژیم صهیونیستی آتش‌بس اعلام کرد.

صدرالحسینی گفت: نکته قابل اهمیت این است که سید حسن نصرالله هنوز پایان عملیات انتقام‌گیری از رژیم خون‌خوار صهیونیستی را اعلام نکرده و ممکن است این عملیات در نقاط دیگر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.