ID : 26703519
به مناسبت دهه فجر؛

پروژه آبرسانی روستایی چاهک خاتم افتتاح شد


همزمان با ایام‌الله دهه فجر، پروژه آبرسانی شهدای دهستان چاهک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش یزدرسا؛ معاون طرح و برنامه آب و فاضلاب روستایی استان یزد صبح امروز در مراسم افتتاح این پروژه با اشاره به اهمیت آبرسانی به روستاها اظهار داشت: افتتاح مجتمع های آبرسانی در روستاها می تواند تا حد زیادی در رفع مشکل کمبود آب شرب و بهداشتی مناطق روستایی مثمرثمر واقع شود.

سیدجلیل موسوی بیان کرد: مجتمع های آبرسانی در مراکز پرجمعیت روستایی در مناطق مختلف استان یزد در دست احداث یا بهره برداری است و امیدواریم با بهره برداری از این مجتمع‌ها بتوانیم در ماندگار کردن جمعیت روستایی موفق عمل کنیم.

وی، دسترسی به آب شرب و بهداشتی را اصلی‌ترین نیاز روستاییان استان یزد برشمرد و افزود: از آنجا که اغلب روستاها به دلیل خشکسالی‌های متوالی، منابع تأمین آب را از دست داده اند، مجتمع های روستایی باید نیاز روستاییان را برطرف کند.

موسوی با اشاره به مجتمع آبرسانی شهدای دهستان چاهک بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه شامل اجرای ۱۳.۲ کیلومتر خط انتقال و یک باب مخزن هزار مترمکعبی است.

معاون طرح و برنامه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد یادآور شد: برای بهره برداری از این پروژه بالغ بر ۳۸.۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این پروژه، مشکل آب پنج روستا در شهرستان خاتم با جمعیت ۵ هزار و ۳۷۰ نفر برطرف خواهد شد.

انتهای خیر/ک

مهر




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.