ID : 39996515
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد خبر داد

پلمب ۲۷ واحد صنفی متخلف در تعطیلات نوروزی در یزد


جعفری مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۲۷ واحد صنفی متخلف در یزد پلمب شدند.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی مرکز بهداشت یزد، مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین گفت: در این مدت، از ۸ هزار و ۶۴ مراکز تهیه وتوزیع واماکن عمومی حساس، اماکن بین راهی، سامانه‌های آبرسانی ومراکز عرضه قلیان بازرسی شد.

جعفری ادامه داد: در این بازدیدها، ۲۲۹ مورد به علت تخلف از قوانین ومقررات بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند واز این تعداد ۲۷ مورد به علت نقص بحرانی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند.

وی با اشاره به موارد پلمب شده افزود: چهار مرکز و اماکن بین راهی، ۱۸ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و ۵ مورد از اماکن عمومی به دلیل تخلف پلمب شدند.

جعفری گفت: هم چنین جهت نظارت وکنترل بر مواد غذایی عرضه شده در سطح توزیع، تعداد هزار و ۵۰۲ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شد و مقدار ۱۰۷۰۷٫۰۱ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای ارتقاء بهداشت متصدیان و افراد درگیر در تهیه و عرضه مواد غذایی، تعداد ۷۲۵ مورد کارت تندرستی صادر شده است.

جعفری به گردشگر پذیر بودن استان در ایام نوروز اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت از ۳۷۹ مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر بازرسی شد و چهار واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت استان یزد تاکید کرد: همچنین جهت کنترل کیفی آب آشامیدنی مورد استفاده سه هزار و ۲۸۳ مورد کلرسنجی انجام شده است.

جعفری تصریح کرد: در این طرح تعداد ۱۰۵ اکیپ بازرسی مشغول فعالیت بودند که شامل ۱۵۴ نفر از همکاران بهداشت درسطح محیط استان یزد می‌باشد.

انتهای پیام/خ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.