ID : 10357463
تابش با مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران دیدار کرد

پيشنهاد تابش در مورد خط يازدهم انتقال گاز سراسري كشور که از یزد عبور می‌کند


نماينده مردم اردكان در دیدار با مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران بر اجرایی شدن هر چه سریعتر خط انتقال گاز ندوشن- میبد - خرانق منشعب تاکید كرد و در مورد عبود خط یازدهم انتقال گاز سراسری کشور از استان یزد و بهره‏‏ مندي محدوده غنی از معادن استان از پوشش گاز طبیعی، پيشنهاداتي ارائه كرد.

به گزارش یزد رسا، "محمدرضا تابش" در دیدار با "حميدرضا عراقي" مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تصریح به نقش مؤثر انرژی به عنوان یکی از عوامل و ملزومات توسعه و رفاه اقتصادی و اجتماعی گفت: افزایش مصرف انرژی به ‌موازات رشد و توسعه کشور و مصرف گاها بی رویه آن، لزوم مدیریت صحیح انرژی بخصوص در بخش گاز را ضروری ساخته است.

وي با تاکید بر توانمندسازی روستاها با تکیه بر پتانسیل محلی به خصوص در بخش کشاورزی و معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی، تامین زیرساخت‏‏ها به ويژه گاز را بسیار حائز اهمیت دانست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه کشور، گازرسانی به باقیمانده روستاهای بخش مرکزی و عقدا را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش خرانق به عنوان یکی از بزرگترین بخش‏‏های کشور با مواهب طبیعی و معدنی، هنوز فاقد شبکه گازرسانی است که با پیگیری‏‏های زیاد جزو مصوبات سفر دولت گذشته نیز قرار گرفت ولی متاسفانه اقدامی انجام نشد.

نماینده مردم اردکان بر اجرایی شدن هر چه سریعتر خط انتقال گاز ندوشن- میبد - خرانق منشعب از خط هشتم انتقال گاز کشور با توجه به تقاضاهای زیاد در منطقه تاکید كرد.

تابش همچنین گفت: گویا قرار است خط یازدهم انتقال گاز سراسری کشور از استان یزد برای اندکی صرفه‏‏جویی از کنار خط هشتم عبور كند که پیشنهاد می‏‏کنم با توجه به زمینه مساعد سرمایه‏‏گذاری و صنایع زیاد در این پهنه از استان، خط مذکور از جنوب ابرکوه وارد استان شود و در مسیر بخش بخ و گاریزات، تنگ چنار، شرق یزد و اشکذر و نهایتا از شرق اردکان و جاده چوپانان به سمت شمال کشور عبور كند تا این محدوده غنی از معادن استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته و زمینه سرمایه‎‎گذاری و توسعه اقتصادی منطقه  نیز فراهم آید.

نماینده مردم اردکان همچنین در دیدار با "خندان دل" رییس سازمان شهرداری‎‎ها و دهیاری‎‎های کشور با تشریح وضعیت و مشکلات شهرستان اردکان در این حوزه کاری، خواستار تامین برخی تجهیزات و نیازها از جمله ماشین‏‏آلات خدمات شهری و عمرانی، قیر، ارتقاء درجه شهرداری‎‎های شهرستان، راه‏‏اندازی دهیاری در چند روستا و غيره شد.

گفتي است؛ در این دیدار، فرماندار، رییس شورای اسلامی شهر اردکان و شهرداران عقدا، احمدآباد و اردکان، تابش را همراهی می‏‏کردند.

منبع:ایسنا
انتهاي پیام/ع






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.