ID : 10967209
یک کارشناس مسائل سیاسی:

پیام امام خامنه ای به جوانان اروپایی، مقابله با نسخه های تقلبی اسلام است


کارشناس ارشدعلوم سیاسی گفت : نامه رهبر معظم انقلاب در واقع آغاز یک روند از تبلیغ دین و شروع یک دوره از حرکت های اسلام شناسانه در غرب است.

به گزارش یزدرسا، حجت الاسلام غلامرضا محمودی کارشناس ارشد علوم سیاسی در خصوص پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا در شرایط فعلی جهان؛ اظهار داشت: در پی حوادث اخیر فرانسه و انتشار تصاویر توهین آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام هراسی از سوی مقامات و رسانه های غربی نامه مهمی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جوانان در اروپا و آمریکای شمالی صادر شد .

 

حجت الاسلام محمودی گفت : این نامه در شرایط خاص و با مخاطبانی مشخص نوشته شده است و اهدافی کاملا روشن بینانه و آگاهانه را دنبال می کند و حکایت از یک تدبیر هوشمندانه برای تاثیر گذاری فرهنگی و دینی دارد .و اهمیت این پیام در این شرایط حساس به این است که در مقابل با توطئه پروژه اسلام هراسی غرب و صهیونیست ها است .

 

کارشناس ارشد علوم سیاسی خاطر نشان کرد : این پیام در راستای هدف بزرگ انقلاب اسلامی در مساله مهم صدور انقلاب و معرفی اسلام ناب محمد (ص) می باشد .محتوای این پیام معقول و منصفانه به نحوی است که اثری مطلوب در میان جوانان غربی داشته و خواهد داشت.

 

وی گفت: این پیام باید در کوتاه مدت و بلند مدت توسط اندیشمندان جهان هر چه بیشتر تبیین گردد و این رسالتی بزرگ بر صاحبان خرد و اندیشه در  سراسر زمین است  تا مظلومترین کتاب مقدس یعنی قرآن کریم را به جهانیان معرفی نمایند.

 

محمودی در ادامه گفت: غرب برای ایجاد اسلام هراسی از نسخه ها اسلام های ساخته خود استفاده می کند  ، غرب اسلام آمریکایی را به عنوان اسلام اصیل معرفی می کند .

 

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: غربی ها ، اسلام تکفیری را به عنوان نماد اسلام معرفی می کند این طرح غربی گرچه برای اسلام صدماتی دارد اما یک فرصت اساسی دراین  میان  برای اسلام ناب و حقیقی فراهم می نماید .و این سبب گرایش مسلمین به اسلام ناب می شود و موجب مراجعه و تحقیق غیر مسلمانان در مورد اسلام اصیل می گردد .باید به این فرصت توجه کرد و صاحبان قلم و اندیشه می بایست اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کنند.

 

محمودی خاطر نشان کرد: نامه رهبر معظم انقلاب در واقع آغاز یک روند از تبلیغ دین و شروع یک دوره از حرکت های اسلام شناسانه در غرب است .و باید تلاش کنیم تا نتایج این حرکت و اقدام راهبردی در بلند مدت روشن گردد . البته در کوتاه مدت نیز شاهد توجه جوانان غربی به این پیام منطقی و معقول باشیم .

 

وی گفت: مورد تحلیل واقع شدن این پیام در اکثریت رسانه های جهان شاهد بر این امر است البته برخی از رسانه های وابسته و دخیل در پروژه اسلام هراسی،  بخش هایی از این پیام را سانسور کرده اما در کل این پیام رسالت اندیشمندان را در معرفی اسلام ناب محمدی (ص) مضاعف می نماید .

 

حجت الاسلام غلامرضا محمودی در پایان به اخبار برخی از رسانه های جهان در این زمینه اشاره کرد .

خبرگزاری فرانسه: رهبر معظم ایران از جوانان غرب خواست تا اسلام را مطالعه کنند و در واکنش به سیل پیش داوری ها و تبلیغات منفی ، سعی کنید شناختی مستقیم و بی واسطه از این دین بدست آوردید .

 

نشریه فارین پالیسی : رهبر ایران در نامه ای سرگشاده و غیر منتظره به جوانان اروپایی و آمریکایی ، اظهار داشت : اصرار نمی کنم که برداشت من یا هر تلقی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می گویم اجازه ندهید این واقعیت پویا و اثر گذار در دنیای امروز ، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود .

 

منبع: طنین خاتم

 

 

 

 






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.