ID : 36196752
امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد

چرا قیمت‌ اقلام ضروری و موردنیاز مردم ساعت‌به‌ساعت گران‌تر می‌شود؟


امام‌جمعه ابرکوه ضمن گلایه از مسؤولین کشوری در حوزه عدم کنترل قیمت‌ها، گفت: چرا مدیریت اقتصادی کشور بی اقتدار است و قیمت کالاهای ضروری مردم ساعت‌به‌ساعت گران‌تر می‌شود.

به گزارش یزدرسا؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه به گوشه‌ای از بیانات رهبری در رابطه بااهمیت امنیت اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد شهدای پاسدار، اظهار کرد: باید بدانیم آرامش و آسایش همه ما، مرهون بیداری، هوشیاری و مراقبت جان فشانانه مدافعان حریم مرزی کشور است.

حجت‌الاسلام حسینی اذعان کرد: ملت ایران نباید تاوان ناتوانی دولت پاکستان در کنترل کشور و مرزهایش را بپردازند، بلکه نشان دادن اقتدار ایران اسلامی در برخورد با حرامیان مزدور کمترین انتظاری است که از نیروهای نظامی کشور را داریم.

حسینی گفت: سفر ولیعهد سعودی به پاکستان قطعاً باهدف تقویت بنیان و پایگاه تروریست در پاکستان صورت گرفته و او سعی دارد در راستای مزدوری برای آمریکا، برنامه‌های ضد امنیتی خود علیه ایران را بیشتر دنبال کند و در این مسیر با قرارداد ۲۰ میلیارد دلاری در پاکستان می‌خواهد به‌نوعی اسلام‌آباد را وام‌دار خود کند.

سعودی ها به دنبال برهم زدن رابطه ایران با کشورهای همسایه هستند

امام‌جمعه ابرکوه افزود: گرچه همکاری دولت پاکستان در متلاشی کردن بسیاری از گروه‌های تروریستی در شرق ایران خوب بوده است؛ اما نقشه ویروس پاشی ولیعهد سعودی بین ما و همسایگان شرقی، هوشیاری بیشتر پاکستان را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی گام دوم را در آغاز دهه پنجم برداشته است که با بیانیه روشنگرانه مقام معظم رهبری و نشان دادن عزم راسخ ملّی در همایش عظیم یوم‌الله ۲۲ بهمن، همچنان راه عزت و پیشرفت را ادامه خواهد داد؛ اما عده‌ای که می‌خواهند آب به آسیاب دشمن بریزند می‌گویند نباید شعارهای 40 سال قبل را تکرار کرد و حتی نسبت به پاسخ کوبنده به جنایت تروریست‌ها هم می‌گویند مراعات کنیم.

قدرتمند تر از گذشته در برابر مستکبران می ایستیم

حسینی تأکید کرد: کسانی که می‌گویند باید متعادل شویم و حرمت آمریکا را نگه‌داریم، بدانند ما به هیچ کشوری بی‌حرمتی نمی‌کنیم؛ اما وقتی دشمن دست از خباثت و دشمنی علیه انقلاب و نظام برنمی‌دارد، باید در برابر او منفعل شویم؟! این‌چنین نیست که ما پنجه گرگ را ببوسیم، بلکه قدرتمندانه گرگ را از گله فراری می‌دهیم و قدرتمندتر از گذشته دندان گرگ را دردهانش خرد خواهیم کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: ملت ایران نشان دادند که هوشیار هستند و می‌دانند این انقلاب با شعارهای این‌چنینی پرخروش و زنده است. این ابراز نفرت از نیرنگ‌های آمریکا شعار پرشعوری است که این ملت با فریاد مرگ بر آمریکا ابراز می‌دارد.

خطیب جمعه ابرکوه عنوان کرد: باید همان‌گونه که ملت با پایبندی به اصول و مبانی دینی و حفظ رویکرد انقلابی، خود را برای ورود به دهه پنجم انقلاب نشان دادند، دولتمردان و کارگزاران نیز همگام با ملت بوده و در ایجاد کارنامه پیشرفت درون‌زایی برای کشور، با به کارگیری اقتصاد مقاومتی راهکارهای عملی را برای کشور از این بحران‌های کاذب اقتصادی در پیش گیرند.

چرا قیمت‌ اقلام ضروری و موردنیاز مردم ساعت‌به‌ساعت گران‌تر می‌شود

وی خطاب به مسؤولین گفت: چرا مدیریت اقتصادی کشور بی اقتدار است؟ چرا قیمت‌ اقلام ضروری و مصرفی و موردنیاز مردم بی‌ضابطه و بی‌رویه ساعت‌به‌ساعت گران‌تر می‌شود و شما با شعار درمانی و حرف، لالایی برای ما می‌خوانید؟ چرا غول‌های اقتصادی باید برای قیمت خودرو و پراید و لوازم صنعتی تصمیم بگیرند؟ مگر دامداران ما به جای علوفه دلار به گوسفندان می‌خورانند که گوشت مصرفی مردم قیمت نجومی پیدا می‌کند؟!

امام‌جمعه ابرکوه تأکید کرد: تحمل این وضعیت برای کسانی که ثروتمند هستند و مرفه اصلاً نگرانی محسوب می‌شود؛ اما باید به کسی که با یارانه زندگی خود را اداره می‌کند و به ما می‌گوید 6 ماه است بچه‌هایم گوشت نخورده‌اند، پاسخگو باشید.

حسینی در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت، اضافه کرد: شعار امسال این هفته «مردان فعال‌تر، مردان سالم‌تر» است. با توجه به اینکه سلامت لازمه کار و تلاش و موفقیت باید در این رابطه برای خود و جامعه بیشتر اهمیت قائل شویم.

وی همچنین در رابطه با روز درختکاری نیز ابراز کرد: جهاد کشاورزی و منابعی طبیعی در نظر داشته باشند که با توجه به کم آب بودن شهرستان درختان کاج، سرو و نارون کمتری توزیع کرده و در مقابل درختانی همچون زیتون که آب کمتری نیاز دارد و مثمر نیز هست، توزیع کنند که برای نسل آینده نیز مفید باشد.

حسینی در خاتمه به آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: از خانواده‌های متدین و دوراندیش که درد دین را با کمرنگ شدن شعائر دینی و تعهدات مذهبی در جامعه احساس کردند و برای نجات جامعه فردا از آسیب‌های معنوی در فرزندشان را طلبه کردند قدردانی می‌کنیم و امید است که این روند همچنان در شهرستان ابرکوه ادامه داشته باشد.

فارس/

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.