ID : 38917491
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

چرا مرگ‌ومیر در کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا بالاست


میرمحمدی با بیان اینکه چرا مرگ‌ومیر در کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا بالاست، گفت: حساسیت در خرید و ورود واکسن کرونای خارجی ضروری است.

سیدجلیل میرمحمدی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه یکی از راهکارهای مقابله با بیماری کرونا، تزریق واکسن است، گفت: در بحث واکسن هنوز اماواگرهای قابل توجهی وجود دارد، اینکه ایمنی قطعی را می دهد یا خیر، آیا ایمنی آن کوتاه مدت بوده یا بلند مدت، دو دوز واکسن اکتفا می کند یا خیر، همچنین افرادی که مبتلا شده اند می‌توانند از این واکسن استفاده کنند یا خیر و آیا واکسن عارضه دارد یا ندارد، این سوال هایی است که حقیقتا باید به آن پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه کرونا در سطح جهان پاندمی شده، یکی از بهترین مسیرها برای مقابله با کرونا، یافتن واکسن آن است و اگر کشوری بتواند به آن دست یابد بهترین جا برای استفاده از آن، مردم خود آن کشور هستند.

 

چرا کمپانی ها تولید کننده واکسن کرونا آمار مرگ‌ومیر کشورشان بالاست

وی با اشاره به اینکه امروز کمپانی هایی مدعی تولید و فروش واکسن هستند که کشورهای خودشان مثل آمریکا و انگلیس و مردم خودشان نسبت به این واکسن اعتماد کافی ندارند، افزود: علی رغم تولید قابل توجه واکسن کرونا در کمپانی های مطرح دنیا، شاهد مرگ‌ومیر قابل توجه کرونا در کشور خودشان هستیم که در اینجا سوالی مطرح می شود و آن هم این است که چرا مردم این کشورها نسبت به تولیدات این کمپانی ها اعتماد کافی ندارند؟ هنوز برای آنها بی پاسخ و اگر پاسخی برای آن می یافتند حتما از این واکسن ها استفاده می کردند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا تولیدات این واکسن ها برای مردم کشورهای خودشان استفاده نمی شود، افزود: اگر این واکسن ها در کشورهای سازنده استفاده می شود چرا شاهد مرگ‌ومیر قابل توجه در این کشورها هستیم و وقتی مردم این کشورها برای استفاده از این واکسن ها اطمینان قلبی ندارند، با چه عقل و منطقی کشور دیگر به این واکسن ها اعتماد کند و بخواهد برای مردم کشور خود استفاده کند.

 

کشورهای استکباری واکسن تولیدی خود را روی مردم دیگر کشورها امتحان می کنند

میرمحمدی اضافه کرد: کشورهای استکباری و کشورهایی که تولیدات دارویی به طور عام را دارند، عمدتا تولیدات خود را برروی مردم دیگر کشورها آزمایش می کنند تا اثرات مثبت و منفی آن را مشاهده و در نهایت اگر مناسب بود برای مردم کشور خود استفاده کنند این سناریو بارها و بارها تکرار شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به این مطلب که در گوشه و کنار شنیده می شود که این واکسن ها آثار مرگ بار برای استفاده کنندگان دارد، چگونه می شود به این کمپانی ها اعتماد و برای استفاده مردم و مقابله با کرونا در کشور خودمان به کار بگیریم.

 

لزوم حساسیت در خرید و ورود واکسن کرونای خارجی

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به طور ویژه و خاص نسبت به موضوع واکسن کرونا با این شرایط باید حساسیت داشته باشد، گفت: چون دشمن مستکبر ما و در رأس آن آمریکا و کشورهای اروپایی در طول چهل سال گذشته نشان داده اند که نه تنها به هیچ عنوان خیرخواه مردم ما نیستند بلکه به دنبال آسیب رساندن و ضربه زدن به هر شکل ممکن به ملت شریف ایران هستند. علی رغم اینکه اعلام کرده بودند که تحریم های دارویی در کار نیست در بحث واکسن آنفلوانزا شاهد تحریم از سوی آمریکا بودیم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: حتما هر کجا برای ورود دارو و علی الخصوص ورود واکسن به ایران، چراغ سبزی نشان دادند واقعا باید به دیده بی اعتمادی نگاه کنیم چون آنها به دنبال آسیب رساندن به ما هستند. حتی کشورهایی که سالیان سال هم واردات و صادرات با کشور ما دارند و اعتمادی در بحث وارد کردن دارو به این کشورها داریم، می توانیم از آنها واکسن خریداری کنیم که در این شرایط هم باید راستی آزمایی صورت گیرد و پس از آن برای مردم استفاده شود.

میرمحمدی با بیان اینکه ما در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلساتی را با سازندگان واکسن کرونا داشته ایم، اذعان داشت: آنها در این جلسات توضیحاتی را در خصوص تولید واکسن کرونا داشتند که به لطف خدای متعال و همت مثال زدنی جوانان دانشمند کشور نشان دادند که در این عرصه حرف های بسیاری برای گفتن دارند و به صراحت اعلام کردند که ما از چندین روش مختلف به واکسن دسترسی پیدا کرده، مطالعات حیوانی به اتمام رسیده و مطالعات انسانی شروع شده و به فضل خدا تاکنون عارضه ای برای این واکسن گزارش نشده است.

 

حمایت واقعی از دانشمندان داخلی، تولید انبوه واکسن بدون عارضه را در پی دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقتا جوانان مومن، معتقد و دانشمند ایرانی نشان دادند که در بحث تولید واکسن به پیشرفت های بسیار عالی دست یافته اند و به لطف خدا هیچ گونه عارضه ای گزارش نشده و مطمئنا اگر به طور کامل مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند به مانند بسیاری از مواردی که تحریم بودیم و توانستیم در بین کشورهای مطرح دنیا قرار بگیریم، در بحث واکسن نیز همین اتفاق خواهند افتاد.

وی در پایان اظهار داشت: اگر این جوانان مومن و دانشمند ایران مورد حمایت واقعی قرار گیرند، در آینده نزدیک می توانیم شاهد تولید انبوه واکسن کرونای داخلی باشیم و آن را در اختیار مردم شریف ایران اسلامی قرار دهیم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.