ID : 20144697
رهبر انقلاب: من به مذاكرات خوش‌بین نیستم

چهره زشت آمریکا هر روز نمایان تر از دیروز/دزدی آمریکایی ها از اموال بلوکه شده ایران


دزدی آشکار آمریکایی ها از دارایی های بلوکه شده ایران را می توان تحقق نظر رهبر انقلاب در خصوص بدبین بودن به مذاکره با شیطان دانست زیرا در جریان مذاکرات هسته ای تاکنون آمریکا از هیچ تلاشی برای ادامه فشار بر ایران مضایقه نکرده است.

به گزارش یزدرسا، عصرسیاست نوشت: با روی کارآمدن دولت یازدهم و و به کارگیری تاکتیک مذاکره، تلاش های بسیاری برای حل پرونده هسته ای کشور صورت گرفت؛ تلاشی که بالاخره در آذرماه به معاهده ای به نام برنامه جامع اقدام مشترک یا همان برجام رسید.

از همان ابتدای امر بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی در خصوص  ابعداد گسترده و اثرات داخلی و خارجی آن به بحث و گفتگو پرداختند که ماحصل آن را می توان در بحث های داغ کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی دانست. در همین اثنا علی لاریجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی با بی اعتنایی به مباحث کارشناسی شده کمیسیون ویژه بررسی برجام، بزرگترین پرونده سیاسی کشور را در 20دقیقه! تصویب کرد. (لینک کامل خبر)

رهبر معظم انقلاب نیز با بصیرت و هشدارهای فراوان برجام را با برشمردن شرایط 9 گانه تایید مشروط کردند؛ شروطی که در صورت تحقق می توانست دستاوردهای فراوانی برای کشور داشته و کشور را از خسارت های احتمالی و شدید بازدارد اما حوادث بعدی به خوبی نشان داد که شرایط 9 گانه رهبری در خصوص برجام در مراحل متعدد اجرای آن با بی تدبیری مسئولین وقت کشور نادیده انگاشته شده و کشور را در مخمصه بزرگی قرار داده است. (لینک کامل خبر)

روند کنونی اجرای برجام در حالی این روزها در جریان است که طرف غربی علی رغم کامل شدن چرخه اقدامات ایران از پایبندی به تعهدات خود شانه خالی کرده و مانع از انتفاع ایران از دستاوردهای برجام شده است؛ این کارشکنی تا بدان جا پیش رفته است که مسئولین دولت تدبیر نیز در صف منتقدان برجام قرار گرفته و از دبه طرف مقابل سخن می گویند؛ سخنانی و مواضعی که شاخص ترین و مهم ترین آن را می توان در اظهارات دکتر ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران یافت. (لینک کامل خبر)

در همین اثنا در روزهای گذشته دیوان عالی آمریکا همزمان با سفر دکتر ظریف به آمریکا و مذاکره با جان کری، مجوز دستبرد به 2 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا را صادر می کند؛ دستبردی که تعجب بسیاری از کارشناسان داخلی و بین المللی را برانگیخته است.

از سوی دیگر تلاش آمریکایی ها برای ادامه فشار بر ایران از طرق غیر هسته ای را باید در راستای برجام های بعدی تحلیل کرد زیرا آمریکایی ها قصد دارند پس از توقف ایران در موضوع هسته ای با سیاسیت ادامه فشار بر ایران برجام های بعدی را در دستور کار قرار دهند که دستبرد تاریخی به سرمایه های بلوکه شده ایران یکی از این موارد است.

این شرایط مه آلود برجام در حالی این روزها به نقط حساس و تاریخی خود رسیده است که طرف غربی بر اساس تعهدات خود در اجرای برجام قرار بود دارایی های بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر را آزاد کنند اما آنچه تاکنون بیش از پیش عیان شده است این نکته مهم و کلیدی است که برجام نه تنها پول های بلوکه شده را آزاد نکرده بلکه در معرض دستبرد و تاراج قرار داده است زیرا تا پیش از مذاکرات و سربرآوردن برجام هسته ای آمریکا جرات دستبرد به دارایی های ایران را به خود نداده بود.

از سوی دیگر گستاخی ادامه دار دشمنان نظام در سال های گذشته وارد فاز جدیدی شده است به صرتی که دیپلماسی تعامل واعتماد به دشمن سبب شده است کشورهای ذره بینی چون جیبوتی و امارات و بحرین و دیگر مرتجعین بارها علیه ایران دست به کنش بزنند که اعلام جنگ بحرین به ایران و حزب الله از آن جمله است.

آمریکا که تا پیش از این جرات دستبرد تاریخی به دارایی های ایران را به خود نداده بود  با سیاست هویج و چماق خد در جریان مذاکرات هسته ای و سفر ظریف به نیویورک به خوبی با هویج مذاکره با ظریف چماق 2 میلیارد دلاری را بر سر ملت ایران فرود آورده است؛ چماقی که به نظر می رسد با هویچ مذاکره و دیدار به خوبی برای آمریکایی ها ثمر بخش بوده است.

مواضع نه چندان قاطع مجموعه دولت تدبیر و دستگاه دیپلماسی از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر در مقاطع گوناگونی سبب گستاخی طرف های مقابل شده است به صورتی که عدم صلابت دستگاه دیپلماسی در برخورد قاطع با دولت پوسیده سعودی سبب شد که قریب به 500 ایرانی در منا قربانی بی تدبیری مسئولین سعودی شوند، از سوی دیگر دولت یازدهم در برخورد با بدعهدی های آمریکا و طرف مقابل در شانه خالی کردن از تعهدات خود در برجام از فشارهای ایمیلی به مقامات آمریکا خبر داد که ماحصل و نتیجه این دسدگاه تعامل با غرب را باید در دستبرد تاریخی آمریکایی ها به سرمایه های ایران دانست.

 

انتهای پیام/آ




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.