ID : 19048319
گفتگو با فعال عرصه اقتصاد مقاومتی؛

کارگاه‌های غیر مجاز تهدیدی برای تولید محصولات کنجدی در یزد/ ضرورت نگاه ویژه مسئولان به اقتصاد مقاومتی


یک تولید کننده ارده گفت: در کار ما دست زیاد شده است و وجود کارگاه‌های زیرزمینی که بدون هیچ‌گونه مجوز فعالیت می‌کنند به کار ما ضربه زده است و می‌طلبد مسئولین در این راستا به کمک تولید آمده و با بی قانونی‌ها برخورد کنند.

به گزارش یزد رسا؛ خوشه محصولات کنجدی در سال 94 به‌‌عنوان سومین خوشه توسعه‌یافته استان معرفی شد. محصولات کنجدی نقش حائز اهمیت و ویژه‌ای در تولید، اقتصاد و اشتغال‌زایی در استان یزد دارند که علاوه بر تأمین نیاز استان به دیگر استان‌ها نیز صادر می‌شود.


ارتقاء سطح کیفیت تولید، بسته‌بندی، هموار کردن راه‌های صادرات و همچنین کمک به تولیدکنندگان این خوشه می‌تواند تأثیر مثبت و ارزنده‌ای در اقتصاد، اشتغال و تکیه‌بر تولیدات و صادرات غیرنفتی داشته باشد و به اقتصاد راکد کشور کمک کند. 


« اکبر عرب زاده اردکانی»  60 ساله، که در حرفه عصاری فعالیت می‌کند در گفتگو با خبرنگار یزد ندا بابیان اینکه به شیوه سنتی در حرفه عصاری فعالیت می‌کند گفت: ما در کارگاه خود کنجد را پوست‌کرده، بوداده و به ارده تبدیل می‌کنیم.


این فعال عرصه اقتصاد افزود: قصد دارم در آینده با استفاده از دستگاه‌های سنتی روغن کنجد نیز تولید کنیم و دلیل خود را برای استفاده از دستگاه‌های سنتی، گران بودن دستگاه‌های مدرن عنوان کرد.


عرب زاده اذعان کرد: در کارگاه  علاوه بر تأمین معاش زندگی خود، زمینه اشتغال دو نفر دیگر را نیز فراهم کرده‌ام.


وی اظهار کرد: در کار ما دست زیاد شده است و وجود کارگاه‌های زیرزمینی که بدون هیچ‌گونه مالیات و عوارض و بدون مجوز فعالیت می‌کنند به کار ما ضربه زده است و می‌طلبد مسئولین در این راستا به کمک تولید آمده و بابی قانونی‌ها برخورد کنند.


این تولیدکننده از پرداخت مالیات گلایه کرد و گفت: باید برای ما از آبان ماه 92 مالیات حساب کنند اما به‌صورت ناگهانی از شهریورماه مالیات اخذ کرده‌اند و این نمونه‌ای است از بی‌مهری‌ها به تولیدکنندگان.


عرب زاده عنوان کرد: ماهیانه دو میلیون تومان درآمد دارم، خیلی دوست دارم کار خود را ارتقاء دهم و در کنار تولید ارده دیگر محصولات کنجد را تولید کنم اما این کار نیاز به سرمایه بیشتری دارد و همچنین مغازه و مکانی برای ارائه محصولات اما حمایتی در این زمینه نشده است و تنها برای تولید روغن کنجد بسیج سازندگی 30 میلیون وام اقتصاد مقاومتی ارائه داد و 10 میلیون نیز از اعتبار شخصی خود وام گرفتم و تنها بسیج بود که به کمک بنده در عرصه تولید آمد و دیگر از هیچ نهادی غیر از وعده‌های بی‌نتیجه چیزی ندیدم.


وی بابیان اینکه اقتصاد مقاومتی می تواند وضع معیشت مردم را بهبود بخشد تصریح کرد: اکنون بازار راکد است و مشتری کم، اما اگر مسئولین به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نگاه ویژه‌ای داشته باشند بهترین راه برای ایجاد اشتغال روی آوردن جوانان به تولید است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.