ID : 40218468
معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد عنوان کرد؛

کاهش مدت زمان پاسخگویی به درخواست شهروندان یزدی


شرافت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد، گفت: در سه سال گذشته مدت زمان پاسخگویی به درخواست شهروندان به طور میانگین 45 روز بوده و این در حالی است که در حال حاظر میانگین مدت زمان پاسخگویی به درخواست مردم به 12 روز کاهش پیدا کرده است.

به گزارش یزدرسا، محمد مهدی شرافت در جمع خبرنگاران با اشاره به مستمر بودن فعالیت های شهرداری، اظهار کرد: توفیق یا شکست در این مجموعه، حاصل یک دوره کاری نیست بلکه حاصل ثمرات و تلاش های همه افراد حاضر در تمام دوره ها می باشد و باید با این پیش فرض قضاوت انجام شود.

وی افزود: عمده ترین بخش خدمات، خدمات دارایی و در اراتباط با دارایی و املاک مردم است که بزرگترین مشکل در این مسیر، مراجعه مردم به صورت حضوری است.

شرافت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات غیرحضوری از جمله رویکردهای جدی این دوره مدیریت شهری در یزد دانست و تصریح کرد: طرح « شهروند سپاری» که در سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت، در جهت کاهش خدمات حضوری، به عنوان اولین طرح با این رویکرد در شهر یزد اجرا شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد بیان کرد: رویکرد این سامانه و نتایج خوب آن سبب شده که این سامانه بتواند به عنوان الگویی برای برخی دیگر از شهرهای کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: 50 درصد خدمات شهرداری یزد در حوزه شهرسازی به صورت غیر حضوری است و خدمات حضوری به وسیله دفاتر کارگزاری انجام می شود که این امر باعث افزایش روند ارائه خدمات و پاسخ مطالبات مردم شده است.

شرافت با اشاره به افزایش روند پاسخگویی و کاهش مدت زمان انتظار مردم برای دریافت خدمات از طریق سامانه شهروند سپاری، اظهار کرد: در سه سال گذشته مدت زمان پاسخگویی به درخواست شهروندان به طور میانگین 45 روز بوده و این در حالی است که در حال حاظر میانگین مدت زمان پاسخگویی به درخواست مردم به 12 روز کاهش پیدا کرده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری یزد گفت:  تا پایان امسال امور کمیسیون ماده ۱۰۰ و تغییر کاربری‌ها را هم به دفاتر کارگزاری واگذار می‌کنیم و بر اساس قانون ما باید نواحی خدماتی هم در شهرداری داشته باشیم تا خدمات به مردم بهتر و بیشتر انجام شود و به همین دلیل به دنبال ارتقای دفاتر کارگزاری به دفاتر الکترونیکی خدمات شهرداری هستیم تا مردم بتوانند تمام خدماتی که نیاز دارند از شهرداری دریافت کنند را از همین دفاتر بگیرند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.