ID : 29341200
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه:

کاهش 10 درصدی کشت بهاره در ابرکوه/ از 91 قنات ابرکوه فقط 11 رشته فعال و بقیه خشکیده است


امسال هزار هکتار از اراضی کشاورزی ابرکوه به کشت بهاره اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است.

به گزارش یزدرسا به نقل از سرو ابرکوه، مهدی غیب‌الهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اظهار کرد: بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت بهاره اختصاص یافته که شامل 46 هکتارسبزی، 150 هکتار صیفی جات و محصولات جالیزی، 90 هکتار گوجه، 77 هکتار خربزه، 20 هکتار کدو، 27 هکتار طالبی و مجدی ابرکوهی و 80 هکتار بادمجان، است.

غیب اللهی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان اراضی زیر کشت محصولات بهاره در این شهرستان در مجموع بیش از 70 هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه بخاطر بحران آبی و تدوام خشکسالی کاشت محصولات بهاره نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش دارد، افزود: برای برداشت بی‌رویه آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از پرت آب و افزایش راندمان آبیاری در ابرکوه تاکنون بیش از 2 هزار و 500 هکتار اراضی این شهرستان به روش آبیاری قطره‌ای تجهیز گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی روند توسعه سیستم آبیاری نوین در این شهرستان رو به رشد است و در این راستا بیش از یک‌هزار و 500هکتار از این نوع آبیاری در دست اجراست.

غیب اللهی تاکید کرد: به علت  شدید منابع آبی بسیاری از قنات‌های شهرستان ابرکوه خشک شده و در 40 سال گذشته از مجموع 91 رشته قنات ابرکوه هم اکنون 11 رشته آن آب دارد و مابقی خشکیده است.

وی یادآور شد: هم اکنون 648 حلقه چاه کشاورزی و 11 رشته قنات، منابع تأمین آب بخش کشاورزی شهرستان ابرکوه است.

خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد

انتهای پیام/م.ف




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.