ID : 9588156
رئیس اداره کتابخانه های عمومی تفت:

کتابخانه روستایی ثامن الحجج تفت در هفته کتاب افتتاح می‌شود


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در سومین نشست فصلی مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های این شهرستان از افتتاح کتابخانه روستایی «ثامن‌الحجج» دهستان دهشیر در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش یزد رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، در ابتدای این نشست "هادی قاسمی" با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، از تلاش‌ها و زحمات مسئولین و کتابداران تفتی قدردانی کرد و گفت: کتابخانه‌ها سازمانی زنده و پویا در جهت رشد فرهنگ در سطح جامعه است و کتابداران به عنوان مشاوران امین فرهنگی در عرصه کتاب و کتابخوانی، رکن اصلی این پویایی هستند.


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت هفته کتاب را فرصت خوبی برای معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: برنامه‌های هفته کتاب در سال جاری باید متنوع‌تر از سال‌های گذشته در کتابخانه‌ها برگزار شود و باتوجه به همزمانی آن با ماه محرم، رنگ و بوی عاشورایی به خود بگیرد.


وی در ادامه به بیان برنامه‌های هفته کتاب شهرستان تفت پرداخت و گفت: افتتاح رسمی کتابخانه عمومی "ثامن‌الحجج" دهشیر، تجلیل از خادمان و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان، برگزاری شب شعر یار مهربان، برگزاری جلسه نقد کتاب و برگزاری نمایشگاه کتاب از آثار نویسندگان تفتی را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره متبوع خود برشمرد.


قاسمی در ادامه تصریح کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، رونمایی از کتاب شاعر جوان تفتی تحت عنوان پائیز دیوانه و برگزاری نمایشگاه کاریکاتور کتاب در طول هفته کتاب، از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره کتابخانه‌های شهرستان تفت در هفته کتاب سال جاری خواهد بود.


در ادامه این جلسه، مسئولان کتابخانه‌ها به تشریح برنامه‌های کتابخانه خود در هفته کتاب و همچنین بیان مسائل و مشکلات کتابخانه‌های شهرستان پرداختند.


گفتنی است، این جلسه در کتابخانه عمومی دکتر واحد تفت برگزار شد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.