ID : 16439967
صرفاً جهت اطلاع مسئولان؛

کرمین؛ روستایی فراموش شده در دل کوهستان های شرقی اردکان+تصاویر


پوشش گیاهی متنوع، کوهستانی بودن ، وجود سنگ آبها و جذابیت و نقش های زیبای کوهها و صخره ها این روستا را به روستای ویژه بدل کرده است.

به گزارش یزد رسا، روستای کرمین در فاصله 80 کیلومتری شمال شرق اردکان ودر نزدیکی روستای مزرعه میرها قرار دارد و قدمت آن به دوره قاجار باز میگردد.

آخرین ساکن این روستا حاج علی اکبرمهدوی که در سال 1384 فوت شده و تا سن 84 سالگی در این روستا ساکن بوده و طبق وصیت شان فقط  اتاق مسکونی خویش و تمام تجهیزات را وقف مسافرانی نموده که در این روستا گذرمی کنند که البته کشتزار و بقیه مکان های روستا در دست وراث روستا قرار دارد.

پوشش گیاهی متنوع، کوهستانی بودن ، وجود سنگ آبها و جذابیت و نقش های زیبای کوهها و صخره ها این روستا را به روستای ویژه بدل کرده است.


درختان بادام کوهی و انجیر کوهی  به وفور در اطراف چشم نوازی می کند و وجود چال های زغال که از نسل پیش به جا مانده نشان از آن دارد که زمانی اینجا منبع غنی از چوب  و درختان بسیار بوده است.

در ورودی روستا دو درخت تنومد بادام کوهی مانند دروازه ورودی به روستا خودنمایی می کنند.


سنگ چینی های بسیار منظم اطراف کشت زار نشان از تلاش و جدیت در پایبندی و اهمیت روستا و امید به تداوم حیات در این مکان بوده است ولی حالا به زمین های ساده و تنه های خشکیده درختان تبدیل گشته است.




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.