ID : 1091522
خطیب جمعه تفت:

کسانی که روضه را عامل افسردگی می دانند، بدانند؛تا شیعه باشد روضه و عزاداری هست


امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت:کسانی که درصدد القا کردن این هستند که عزاداری موجب افسردگی می شود بدانند تا زمانی که شیعه وجود داشته باشد روضه و عزاداری نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا ازتفت، امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن خیر مقدم به حضور نماینده موقت مردم تفت ومیبد در مجلس گفت: شهرستان تفت متاسفانه از نماینده محروم شده است و امیدواریم با حضور ایشان و با فعالیت دفتر ایشان در شهرستان قسمتی از مسائل و مشکلات تفت بدست توانمند این عزیز حل بشود.

حجت الاسلام محمد رضا مدیح در ادامه اربعین حسینی(ع) را خدمت برادران و خواهران نماز گزار تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: انشاالله مومنین با همت و جدیت دهه آخر صفر را در همه مساجد و تکایا و منازل برنامه عزاداری برای سید الشهدا(ع) داشته باشند و این فرصت را غنیمت شمرده و در این مراسمات شرکت فعال داشته باشند.

مدیح با اشاره به اینکه بعضی های اخیرا روضه امام حسین(ع) را باعث افسردگی دانستند،  گفت: عزاداری و گریه بر مظلومیت اهل بیت و مخصوصا ابی عبدلله (ع) و شهدای عزیز دشت کربلا باعث شادابی و نشاط دل و جان می شود و کسانی که درصدد القا کردن این هستند که عزاداری موجب افسردگی می شود بدانند تا زمانی که شیعه وجود داشته باشد روضه و عزاداری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه افسردگی به خاطر روضه امام حسین(ع) کذب محض است، افزود: عزاداری خالصانه اتفاقا موجب نشاط روحی و روانی می شود.

خطیب جمعه تفت در رابطه با مواضع اخیر امریکایی در مورد توافق ژنو گفت: پیمان شکنی و باج خواهی نامردانه امریکایی ها را دیدیم و این پیش بینی درست مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با آمریکا را نشان داد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان با اشاره به ملاقات خصوصی سی نفر از اروپایی ها با سران فتنه اظهار داشت: سرکشی و احوال پرسی نمایندگان استکبار از سران فتنه در این ایام از اتفاقات شوم بود زیرا  که در فتنه 88  همین غربی ها فتنه گران را حمایت مالی و فکری کردند اگر مسئولین و مردم با بصیرت و قاطعیت کامل با این موضوع برخورد نکند باید منتظر فتنه جدیدی باشیم .

 وی با اشاره به حماسه نه دی نیز گفت: اگر فتنه گران بخواهند دوباره کشور با مشکل روبه رو کنند؛ بدانند که مردم نه دی ای دیگر خواهند آفرید.

امام جمعه شهرستان تفت در قسمتی از سخنان خود راجع به مال حرام به احادیثی از معصومین (ع) اشاره کرد و افزود: از اثرات شومی که حرام خواری دارد حبط اعمال و سوء عاقبت است و خداوند هم گردنه هایی ایجاد کرده است که در جایی مچ بندگانش را می گیرد یکی از جاها عبور همه از پل صراط است که افرادی که مزلمه از ایشان بر گردن دیگران است نمی توانند از اینجا عبور کنند و گرفتار می شوند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.