ID : 39591548
فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد؛

کشف ۳۰ تن موادمخدر و انهدام ۳۳ باند بزرگ/اهتمام پلیس برای جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز


سردار بهدانی فرد، فرمانده انتظامی استان یزد از کشف ۳۰ تن موادمخدر در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: ۳۳ باند بزرگ قاچاق موادمخدر نیز منهدم شد.

به گزارش خبرنگار یزدرسا، سردار عباسعلی بهدانی فرد در نشستی خبری با اشاره به اینکه یزد در زمینه کشفیات موادمخدر در کشور جایگاه خوبی دارد و تشکیلات کشف این استان نیز ارتقا یافته است، اظهار داشت: یزد اکنون در زمینه کشف موادمخدر رتبه ششم در کشور را داراست.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد طی سال گذشته ۵۱ تن موادمخدر کشف شده است، افزود: در سال جاری نیز طی شش ماه، ۳۰ ماده مخدر در یزد کشف و ۳۳ باند بزرگ موادمخدر منهدم شده است.

بهدانی فرد در مورد الکترونیکی کردن پرونده‌ها نیز عنوان کرد: یزد در این زمینه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و الکترونیکی کردن پرونده ها، رفت و آمد مراجعان به دستگاه قضایی را کاهش داده است.

وی همچنین از تسهیل دسترسی به پرونده های تشکیل شده خبر داد و تاکید کرد: الکترونیکی کردن پرونده ها همچنان پیگیری می شود ضمن اینکه پلیس هوشمند نیز از رویکردها و برنامه های جدی پلیس در استان یزد است.

فرمانده انتظامی استان یزد یادآور شد: در همین راستا ۱۳ اقدام از جمله راه اندازی سامانه سپاس، نصب جی پی اس بر تمام خودروهای پلیس و ... انجام شده است.

بهدانی فرد در مورد کشفیات کالاهای قاچاق نیز اظهار داشت: ۱۱۱ میلیارد و ۱۵۵ میلیون تومان کشفیات کالاهای قاچاق در استان یزد انجام شده ضمن اینکه در زمینه کشفیات سوخت قاچاق نیز با افزایش مواجه بوده ایم.

وی عنوان کرد: در سال جاری در سرقت‌ها به خاطر وضعیت اقتصادی کشور شاهد افزایش چهار درصد سرقت‌های خرد بوده ایم اما در سرقت های مهم با کاهش مواجه بوده ایم ضمن اینکه کشف سرقت نیز در سطح استان طی سال جاری افزایش ۶ درصدی داشته است.

بهدانی فرد ادامه داد: ۳۵ درصد سرقت های استان یزد مهم و ۶۵ درصد سرقت‌ها، سرقت های خرد است و با توجه به اینکه سرقت‌های خشن می تواند احساس امنیت را از مردم سلب کند، این مهم در دستور کار قرار گرفته و سرقت‌های مهم، ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

فرمانده انتظامی استان یزد در مورد جان باختگان تصادفات درون شهری و بروش شهری عنوان کرد: در هر دو بخش، با افزایش تلفات مواجهیم که بخش قابل توجهی از این افزایش مربوط به یکی دو ماه اول سال است.

وی در مورد رتبه پلیس استان یزد در بخش های مختلف نیز بیان کرد: پلیس اقتصادی، پلیس اطلاعات، پلیس فتا، معاونت حقوقی و مهندسی رتبه های سوم و چهارم را در سطح کشور دارند.

بهدانی فرد ادامه داد: پلیس موادمخدر استان یزد نیز رتبه اول تا سوم را در سطح کشور دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بحث سلاح های غیرمجاز توسط پلیس با جدیت دنبال می شود، افزود: در زمینه کشف سلاح های شکاری در استان یزد با افزایش مواجه بوده ایم.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.