ID : 39540702
رئیس پلیس فتا یزد اعلام کرد

کلاهبرداری با ترفندهای دروغین برنده شدن در مسابقات صداوسیما


رئیس پلیس فتا یزد، گفت: اعضای این باند با تماس تلفنی با عموم مردم به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیو جوان از آنها کلاهبرداری می‌ کردند.

به گزارش یزدرسا، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا یزد در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از هموطنان به پلیس فتا مبنی بر برداشت 300 میلیون ریال از حساب وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام مسئول افزود: طبق اظهارات شاکی مشخص شد، زمانی که وی در حال رانندگی بوده است فردی ناشناسی که خود را مجری صداوسیما معرفی کرده؛ به بهانه واریز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و با استفاده از ترفندهای ماهرانه کلیه اطلاعات حساب بانکی و رمز پویا را به صورت تلفنی از قربانی گرفته و سپس حساب بانکی او را خالی کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم که با استفاده از وجه سرقتی، اقدام به سوخت‌گیری در پمپ بنزین در یکی از استان‌های همجوار نموده بود، شناسایی و با دستور مقام قضایی وهمکاری پلیس فتا استان مربوطه دستگیر شد.

سرهنگ ابوطالبی بیان داشت: برقراری تماس‌های تلفنی و اعلام برنده شدن در قرعه کشی، هنوز هم یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمان است که  مجرمان سایبری برای فریب دادن کاربران جهت رسیدن به خواسته های پلید خود از آن بهره می‌برند و  گاهی اوقات این تماس‌ها تحت عناوین مختلفی نظیر برنامه‌های مطرح رادیویی و تلویزیونی و یا اپراتورهای تلفن همراه صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا یزد ضمن تاکید بر حفظ اطلاعات کارت‌های بانکی، به شهروندان توصیه کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.