ID : 6824308
مدیرکل سابق بهزیستی استان یزد خبر داد

کمک 60 میلیارد تومانی خیران یزدی‌ به بهزیستی طی ۸ سال گذشته


مدیرکل سابق بهزیستی استان یزد از کمک 60 میلیارد تومانی خیران استان به بهزیستی این استان طی هشت سال گذشته خبر داد.

به گزارش یزد رسا، محمدحسین رحیمی‌نسب، پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به هشت سال تلاش در بهزیستی این استان اظهار داشت: همه تلاش خود را در این مدت برای ایجاد مؤسسات همسو، دعوت از خیران و جلب مشارکت آنها به کار گرفته‌ام.

وی ضمن قدردانی از خیران، رسانه‌ها و تشکل‌های غیردولتی عنوان کرد: خیران استان یزد در طول هشت سال گذشته، 60 میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند و به جز کمک‌های نقدی، اقدامات خیرخواهانه دیگری انجام دادند که در نوع خود بی‌نظیر است.

رحیمی‌نسب با اشاره به ظرفیت بسیار خوب و بالای استان یزد در زمینه خیران، مؤسسات و تشکل‌ها خاطرنشان کرد: خیران در تمام این مدت، بازوی توانمند بهزیستی در ارائه خدمات به مددجویان بودند.

مدیرکل سابق بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طول هشت سال گذشته در بهزیستی استان یزد بیان کرد: در این مدت 2هزار و 200 خانه احداث و تحویل مددجویان شده و 2هزار و 700 خانه نیز در دست احداث است.

وی همچنین از اشتغال 3هزار و 815 مددجوی بهزیستی خبر داد و تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف استان یزد لازم است در این زمینه بیشتر با بهزیستی همکاری و همراهی داشته باشند.

رحیمی‌نسب با اشاره به تلاش در راستای تخصصی کردن موسسات بهزیستی عنوان کرد: موسسه درمان، موسسه زیارت و .... راه‌اندازی شده و موسسه زیارت، راه‌اندازی هتل 400 تخته مشهد را آغاز کرده و زمین آن آماده است و عملیات احداث آن نیز از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مستمری بگیران بهزیستی استان یزد بیان کرد: این آمار در ابتدای کار 2هزار و 800 نفر بود که اکنون این رقم به 3هزار و 800 نفر نفر رسیده است.

مدیرکل سابق بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه مراکز مشاوره در بهزیستی یکی از پرمخاطب‌ترین مراکز به شمار می‌روند، افزود: در ابتدا 10 مرکز مشاوره در استان یزد داشتیم که اکنون این میزان به 50 مرکز رسیده است.

رحیمی‌نسب همچنین با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی در استان یزد بیان کرد: این میزان از 40 درصد به 100 درصد رسیده است.یزد در هشت سال گذشته دارای 20 مطلب ترک اعتیاد بود که این میزان اکنون به 60 مطب رسیده ضمن اینکه 18 کمپ نیز در این استان فعالیت‌های لازم را برای رهایی معتادان از اعتیاد انجام می‌دهند.

رحیمی‌نسب، راه‌اندازی موسسه ژنتیک میبد، راه‌اندازی نخستین دانشگاه علمی کاربردی استان یزد و راه‌اندازی رشته آسیب‌های اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد برای نخستین بار در کشور، کسب رتبه نخست دانشگاه در بین 900 دانشگاه علمی کاربردی کشور، ایجاد 243 مرکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... را نیز از دیگر فعالیت‌ها و موفقیت‌های کسب شده در طول هشت سال گذشته برشمرد.

در این مراسم که با حضور مشاور عالی سازمان بهزیستی همچنین معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد برگزار شد، از خدمات محمدحسین رحیمی‌نسب تجلیل و جلیل عفتی به عنوان مدیرکل بهزیستی استان یزد معرفی شد.
منبع: فارس




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.