ID : 39388483
رئیس پلیس فتا استان یزد:

یزدی‌ها بیشتر در "دیوار و اینستاگرام" کلاه سرشان می‌رود


سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: کلاهبرداری در سایت‌های واسطه‌ای بیشترین پرونده‌های متشکله در پلیس فتای استان یزد است.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، کلاهبرداری از طریق سایت‌های واسطه‌ای مثل دیوار و اینستاگرام را بیشترین پرونده‌های متشکله در پلیس فتای استان یزد اعلام کرد و گفت: نحوه کلاهبرداری در سایت دیوار به گونه است که خریدار برای اینکه اطمینان داشته باشد کالای مدنظر به شخص دیگری فروخته نمی‌شود، بیعانه پرداخت می‌کند که این مسئله اشتباه است.

وی اضافه کرد: در اینستاگرام نیز کلاهبرداری به این شکل است که پیج‌هایی برای فروش کالا ایجاد و در دفعات اول و دوم برای اینکه اعتماد خریدار را جلب کنند، کالا را در موعد مقرر تحویل می‌دهند و پس از جلب اعتماد، نسبت به کلاهبرداری از شخص اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد برداشت‌های غیرمجاز از طریق لینک‌های جعلی را جرم دوم فضای مجازی در یزد دانست و اضافه کرد: در این روش کلاهبرداری، با ارسال پیامک سامانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، ثبت نام خودرو و دیگر موارد به افراد ارسال و پس از باز کردن این لینک‌ها و ورود به درگاه‌های جعلی بانکی و وارد کردن شماره کارت و رمز دوم، از شخص کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

سرهنگ مرتضی ابوطالبی اذعان داشت: کسانی که از آنها در فضای مجازی کلاهبرداری می‌شود باید سریعاً نسبت به شکایت از فرد کلاهبردار اقدام کنند تا بتوان کار مؤثری در این خصوص انجام داد.

رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: احتمال بازگشت سرمایه قربانی‌های فضای مجازی در سرقت‌های اینترنتی (فیشینگ) نسبت به کلاهبرداری‌ها در سایت‌های واسطه‌ای کمتر است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.