ID : 15834514
معاون رئیس جمهور مطرح کرد

یونسی: اسرائیل مخالف اصلی توافق هسته ای و ایجاد کننده اختلاف بین ایران و عربستان است


یونسی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی در سخنرانی امروز خود در تبریز ضمن معرفی اسرائیل به عنوان مخالف اصلی توافق هسته ای ایران و 1+5، این رژیم را ایجاد کننده اختلاف بین ایران و عربستان خواند.

به گزارش یزدرسا  به نقل از ائل پرس حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رئیس جمهور که در همایش ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی در تبریز سخن می گفت؛ اسرائیل را عامل ایجاد اختلاف بین ایران و عربستان اعلام کرده و عربستان را دولتی بزرگ چون ایران خواند.

 

وی مدعی شد اسرائیل مخالف اصلی توافق هسته ای ایران و 1+5 است و به دنبال وارد کردن ایران در جنگ های منطقه است.

 

یونسی کنگره آمریکا را تحت تاثیر اسرائیل خوانده و مخالفت برخی کشورهای منطقه با توافق هسته ای را هم به دلیل شیطنت های اسرائیل ارزیابی کرد.

 

این مشاور روحانی، ایران را طرفدار همیشگی صلح و وحدت در جهان معرفی کرد.

وی در تعبیری از تاریخ ایران و آذربایجان اظهار داشت: مردم خراسان و آذربایجان حکومت ظالم و نژاد پرست بنی امیه را کنار گذاشته و ایرانیت و اسلام ناب محمدی را انتخاب کردند.

یونسی نقش آذربایجان و روحیه پهلوانی و دلیری مردمان آن در دفاع از استقلال ایران در دوران مختلف را ستوده و به تمجید از ورزش زورخانه ای و پهلوانی پرداخت و حضرت علی را الگوی پهلوانان جهان معرفی کرد.

 

گفتنی است این همایش به عنوان بخش علمی مسابقات آسیایی ورزش های زروخانه های و کشتی پهلوانی آسیا با حضور یونسی و مهرعلیزاده در مجتمع پتروشیمیی تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.