ID : 10299423

«بمباران تبلیغاتی» بهترین راه مبارزه با ماده مخدره شیشه


معاون پيشگيري بهزيستي يزد در کمپین رسانه ای مبارزه با شیشه در ابرکوه گفت: نياز به يكسري تبليغات گسترده احساس مي شود تا باورهاي غلط مردم و جوانان را در مورد ماده مخدر شیشه تغيير دهد.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابركوه‌؛ دكتر محمد علي صادقي پور معاون پيشگيري بهزيستي استان يزد در جمع مسئولين دستگاه هاي اجرايي شهرستان به تشريح طرح« كمپين رسانه اي مبارزه با شيشه» پرداخت و گفت: اولين گام هاي اين طرح طي چند ماه گذشته به صورت "پژوهشي" به بررسي باورها و نگرش هاي مردمي در مورد شيشه و اینکه مردم اطلاعات خود را از چه رسانه هايي دريافت مي كنند و به كدام رسانه اعتماد بيشتري دارند،‌ پرداخته است.


صادقي پور ضمن بيان اينكه طرح كمپين در سطح استان از ابركوه كليد خورد اظهار داشت: در بررسي هاي انجام شده به باورهاي غلطي دست يافتيم كه در بين مردم رواج دارد و مهمترين آنها این است که 89 درصد از مردم ( حتي غير مصرف كننده ها) تصور مي كنند كه مصرف شيشه موجب افزايش تمركز مي شود و از طرفی 86 درصد از مردم مي پندارند كه تمام جوانان معتاد به شيشه هستند. 


وی گفت: شكسته شدن قبح معاشرت با افراد معتاد به شيشه و در نهايت اين باور غلط كه مصرف تفنني شيشه اعتياد آور نيست، از دیگر باورهای غلط رواج یافته در بین مردم است.


وي با تأكيد بر اينكه بيشتر باورهاي غلط در ميان جوانان زير 20 سال است و آرزوها و نيازهاي آنان را هدف قرار داده است افزود: در پايان بررسي ها، نياز به يكسري تبليغات گسترده احساس مي شود تا اين باورهاي غلط را تغيير دهد. اين مدل آگاهي واجب است زيرا قدرت ما ضعيف تر از توليد كنندگان شيشه است؛‌ آنها به تعداد فراوان سايت و ماهواره دارند و ما بايد از طريق همين تبليغات با آنان مقابله كنيم.


معاون پيشگيري بهزيستي استان خاطرنشان كرد: در زمينه مبارزه با شيشه، هيئت هاي مذهبي به عنوان بزرگترين NGO  جهاني و همچنين روحانيون تأثير بيشتري دارند.


وی تاکید کرد: خطرناك ترين مساله اين است كه در 15 سال گذشته معتادان از خانواده هاي غيرمتدين، فقير و كساني بودند كه به اصول اخلاقي پايبند نبودند اما امروز معتادان به شيشه از خانواده هاي متدين و مرفه مي باشند و اين بدان علت است كه تأثيرات اجتماع قوي تر از گذشته شده است.

انتهای پیام/ ع ب




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.