ID : 14417869
صدرایی که علی شد

آموزه های دینی، موجب تغییر نام کودک اردکانی شد


صدرا کریمی ، کودکی است که در کلاسهای مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان با یادگرفتن شعر امامت ، از خانواده اش خواست تا نامش را به "علی" تغییر دهند.

به گزارش یزدرسا به نقل از "اردکان خبر" صدرا کریمی ، کودکی است که در کلاسهای مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان با یادگرفتن شعر امامت ، از خانواده اش خواست تا نامش را به "علی" تغییر دهند.

به گفته خانواده علی کریمی ، در ابتدای کودکی ، خانواده نام صدرا که اسمی مناسب و هموزن اسم برادر بزرگترش بود را برایش انتخاب کردند ، ولی در بازیهای بچه گانه تعزیه ، همیشه صدرا از اینکه نامش نمی تواند در نقش یکی از شخصیت های تعزیه قرار گیرد ، گله داشت ، تا اینکه صدرا پا به کلاسهای قرآنی مهد شکوفه های قرآنی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان گذاشت ، در این زمان بود که در آموزهای دینی این مرکز شعر امامت را یاد گرفت ، و نام یک یک ائمه هدی علیهم السلام را در این شعر با دقت فراگرفت و وقتی خانم مربی کلاس قرآن ، از شجاعت و رشادت و داستانهای جذاب امام علی(ع) برای همکلاسیهای صدرا می گفت ، صدرا ، تصمیم گرفت نامش را همنام امام اول ، که اکنون در نظر صدرا ، مردی محکم و با اراده و شجاع جلوه می کرد ، انتخاب کند.

مادر صدرا می گوید : برای اولین بار در یک مراسم جشن قرآنی که از سوی موسسه برگزار شده بود ، فرزند من نیز برای اجرای برنامه حفظ قرآن به جایگاه دعوت شد و وقتی مجری نام او را پرسید ، صدرا ، خود را علی کریمی معرفی کرد و از آن به بعد من و پدرش نیز مصمم شدیم که به عزم و اراده کودکان احترام بگذاریم و با مراجعه به مراجعه قانونی نامش را به "علی" تغییر دادیم.

پدر صدرا از اینکه در مملکت شیعی قانونی وضع شده است که تغییر نام از هر نامی به نام "علی" آزاد است ابراز خرسندی کرد و گفت : با مراجعه به اداره ثبت احوال شهرستان اردکان ، توانستیم به راحتی نام فرزندمان را به نام "علی" تغییر دهیم و از این بابت بسیار خوشحالیم.

گفتنی است ، علی کریمی یکی از قرآن آموزان موسسه قرآنی نورالزهرا(س) وابسته به اداره تبلیغات اسلامی اردکان می باشد که در این مرکز نونهالان به حفظ قرآن کریم و یادگیری آموزهای دینی و مذهبی مشغول هستند.




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.