ID : 37506090
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد مطرح کرد

برند سازی و بازاریابی زعفران یزد؛ بزرگترین نقطه ضعف برای حضور در بازارهای جهانی


سید جمال سجادی پور بزرگترین نقطه ضعف در فروش زعفران را بازاریابی و برند سازی دانست.

سید جمال سجادی پور درمصاحبه با یزدرسا، با بیان اینکه علی رغم تولید 90 درصدی زعفران جهان در کشورمان اما سهم قابل توجهی در زمینه فروش در بازارهای جهانی نداریم گفت: هر چند در زمینه بسته بندی زعفران مشکلی نداریم اما بزرگترین نقطه ضعف برای حضور در بازارهای جهانی،بازاریابی و برند سازی است.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان یزد افزود: ظرفیت صنایع تبدیلی زعفران در استان یزد 700 کیلوگرم بوده که البته 3 واحد جدید نیز تا نیمه سال آینده راه اندازی خواهد شد و همچنین برای 17 واحد نیز جواز تاسیس صادر شده است.
 
وی با تاکید بر ضرورت برندسازی و بازاریابی محصول زعفران در بازارهای جهانی اظهار داشت: این موضوع جزو وظایف حاکمیتی نیست بلکه باید کشاورزان خود برای فروش محصولاتشان برند سازی کرده و بازارهای هدف را شناسایی کنند برای نمونه برخی از کشاورزان در استان های دیگر نسبت به راه اندازی سایت فروش اقدام کرده و بازار خوبی نیز دارند.
 
سجادی پور با تاکید بر ضرورت شکل گیری تشکل های مردمی در زمینه برندسازی زعفران گفت: کشاورزان باید بتوانند از طریق تشکیل چنین تشکل هایی محصولات خود را در بازارهای جهانی به قیمت های جهانی به فروش برسانند نه اینکه زعفران ایرانی به کشورهای دیگر صادر شود و با برند سازی و بازاریابی چندین برابر قیمت خرید به فروش برسانند.
 
رئیس جهاد کشاورزی استان در پایان برگزاری جشنواره سراسری زعفران،ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره،آموزش کشاورزان را از مهمترین اقدامات جهاد کشاورزی برای حمایت از زعفران کاران عنوان کرد و ابراز داشت: البته در این راستا تسهیلاتی  نیز در مناطق برخوردار با نرخ 15 درصد و در مناطق غیر برخوردار با نرخ 12 درصد به کشاورزان پرداخت می شود.
 
انتهای پیام/



summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.