ID : 7692523
نماینده مردم یزد و اشکذر:

توقف یکساله رشدعلمی وایجاد اختلاف در دانشگاه ها/ برخورد دولتی‌ها با استیضاح وزیر علوم درست نیست


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در مدت روی کار آمدن فرجی‌دانا، وی با سیاسی کردن محیط دانشگاه‌ها و به طور کامل پرداختن به بحث‌های سیاسی، از تولید علم و همچنین تعیین تکلیف 3هزار نفر بورسیه ای که از قبل باید بورسیه می شدند غافل شد.

به گزارش یزد رسا، محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دانا، اظهار داشت: در مدت یک‌سای که فرجی دانا سکان دار وزات علوم بود عملکردی خارج از سیاست‌ها و برنامه‌های کلان کشور داشت.
وی خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که باعث استیضاح وزیر علوم شده، کم شدن فرآیند تولید علم در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور و همچنین نبود پیوستگی و استمرار تولید علم در دانشگاه است که قطعا تغییر رویکردی که در این مدت در وزارت علوم به وجود آمده بود باعث شد تا این فرآیند کند شود.
نماینده مردم یزد ادامه داد: در مدت روی کار آمدن فرجی‌دانا، وی با سیاسی کردن محیط دانشگاه‌ها و به طور کامل پرداختن به بحث‌های سیاسی، از تولید علم و همچنین تعیین تکلیف 3هزار نفر بورسیه ای که از قبل باید بورسیه می شدند غافل شد.
جوکار انتصابات مسئله دار در دانشگاه ها را یکی از دلایل دیگر استیضاح دانست و گفت: انتصابات مسئله‌داری در دانشگاه ها و مراکز تحت پوشش وزارت علوم صورت گرفته که با توجه به سوابقی که این افراد داشتند و به دنبال ایجاد اغتشاش، اختلاف، درگیری و ناامن کردن محیط دانشگاه‌ها بودند، چنین انتصاباتی قطعاً به صلاح یک محیط دانشگاهی نیست.
عضو کمیسون امنیت ملی مهمترین دلیل استیضاح وزیر علوم را ناامن کردن فضای دانشگاه‌ها دانست و گفت: مهمترین موضوع که باعث شد نمایندگان طرح استیضاح وزیر علوم را مطرح کنند ایجاد اختلاف و اغتشاش در دانشگاه ها است چرا که با رفتار هایی که در این مدت یکساله صورت گرفته دانشگاه از مسیر علمی خارج شده و دنبال اغتشاش و اختلاف هستند.
جوکار در خصوص نحوه برخورد دولتی ها با موضوع استیضاح وزیر علوم گفت: برخورد دولتی‌ها با این موضوع درست نیست؛ چرا که شخص خاصی ملاک عمل نمایندگان نیست، اقداماتی که در این وزات خانه انجام شده و اصولی که منطبق با برنامه نبود باعث مطرح شدن بحث استیضاح است و این گونه موضع گیری از سوی شخصیت های دولتی خوب نیست و باعث  آسیب رساندن به دولت و وزارت علوم می شود.
وی در پایان گفت: بحث ما بیشتر بحث تعامل با دولت است و اگر بخواهد همان روش غلط ادامه داشته باشد این چیزی جز تقابل به دنبال نخواهد داشت.
انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.