ID : 21971958
انتقاد آیت الله مدرسی از تحریف مواضع اخیر خود:

دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی شرعاً جایز نیست/ ضرورت ورزش بانوان در محل های اختصاصی


آیت الله مدرسی دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی را دارای اشکال شرعی دانست و اظهار داشت: بانوان باید در مکان هایی که به طور اختصاصی در اختیار آن ها قرار گرفته است دوچرخه سواری کنند.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در مصاحبه با یزد رسا، ضمن تکذیب برخی اظهارات در خصوص موافقت علما درخصوص دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی گفت: مطلقا چنین چیزی صحت ندارد زیرا بر اساس فتوای مقام معظم رهبری و بزرگان دین دوچرخه سواری بانوان در اماکنی که محل رفت وآمد نامحرم باشد و جنبه عمومی داشته باشد شرعاٌ مجاز نیست.

آیت الله مدرسی دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی را دارای اشکال شرعی دانست و اظهار داشت: تا زمانی که پارک ها به صورت اختصاصی به بانوان اختصاص پیدا نکند برگزاری دوچرخه سواری توسط بانوان در آن، محل اشکال بوده و نباید انجام شود. بانوان باید در مکان هایی که به طور اختصاصی در اختیار آن ها قرار گرفته است دوچرخه سواری کنند.

وی با ابراز گلایه از تحریف مواضع علمای استان در خصوص دوچرخه سواری بانوان در پارک های عمومی تاکید کرد: بنده توقع دارم کسانی که برای مشورت با بنده به دفترم می آیند صداقت کلام را رعایت کنند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


علیرضا آیت اللهی
عناوین چنین مطالبی معمولا" سبب بشاشت یک محقق اقتصادی - اجتماعی اسبق دانشگاه تهران و فراتر ار هفتادساله را فراهم می کنند که ، به محض ورود به اصل مطلب ! ، « مطالبی نطلبیده » بلکه مجموعه مسائلی بی پاسخ به نظر می رسند :
- مگر در شریعت اسلامی ما احکام دوچرخه سواری هم وجود داشته است ؟ ( بدیع ! )
- این فتوای مقام معظم رهبری در باره دوچرخه سواری بانوان ، که انشاء الله کذب محض به نظر نمی رسد ، در کجا آمده است ؟ لطفا" به صورتی کاملا" مستند بیاورید .
- در زمان حیات مفتی تا چه حد تفسیر تا حدٌ تعبیر ، و مشکوک به تحریف ، فتاوی ایشان ( اگر در این ارتباط وجود داشته باشد ...) « جایز » است ؟
- مگر زنان محترمه ، و در واقع از بنیانگذاران اسلام ، طول باغ بزرگی چون فدک را پیاده طی می کرده اند ؟ و سوار بر اشتر یا الاغ نمی شده اند ؟ ؛ یعنی در نفس این عمل سوار کاری در یک باغ یا پارک اِشکال وجود دارد ؟ یا باغ را قرق می کرده اند و آنگاه سوار می شده اند ؟! . یا مثلا" خود را در نمد می پیچیده اند ؟! .
- آیا اصل تلفظ بر اَشکال سوارکاری نیست که ما آنرا اِشکال خوانده ایم ؟!
- آیا ملٌا کانی هستند که قصد فروش زمین یا باغ خود را برای ایجاد پارکهای خاصٌ و مناسب دوچرخه سواری بانوان در نظر گرفته و منتظر اند ؟! ( هیهات ، در عربستان وهٌابی هم چنین بدعتی وجود ندارد ) .
- « باید » و « نباید » که عملا" همان فتوا و حکم حکومتی باشد از مقام معظم ولی فقیه در مرکز است یا هرکسی در هر روستائی ؟
- آیا اینگونه حکم های ضمنی در چارچوب نظام اسلامی ایران و به خصوص سیاست وحدت اسلامی است یا برعکس ؟!
- و اگر مستندا" در چارچوب وحدت نیست ( استنادش کجاست ؟ ) ؛ آیا در جهت تقرٌب و تحبیب نزد فلان فرقه ... است ؟ ! ؛ یا عملا" در صدد ایجاد فرقه ای جدید در این دنیای اسلامیِ به اصطلاح هزارفرقه ، تقریبا" همه سبب تفرقه ، چون طالبان و النصره و داعش و ... برآمده است ؟! ، بازهم ایجاد یک تفرقه و بحران جدید به نفع ؟...
- و اینهم به یادمان آمد که آیا در مورد دوچرخه هم میبایست چون شتر و الاغ و...نهایتا" خمس و سهم ... پرداخت ؟ ؛ که استفاده از آن حلال یا حرام شود ؟! و...
در هرحال بشاشتمان را مدیون خلٌاقیت آن بدیع پردازان گرامی میدانیم ! گرچه خود نمیدانیم که چرا نهایتا" اینقدر متاثر شدیم ؟!
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۵/۰۵/۸ ۲۳:۵۶.