رشته نقص فنی قطار یزد سر دراز دارد/ گلایه مردم از برخورد نامناسب ماموران قطار
به گزارش یزد رسا به نقل از فارس، در حالی که قطارهای سریعالسیر یزد ـ تهران و بالعکس یکی از مناسبترین، سریعترین و امنترین وسایل حمل و نقل عمومی برای مردم یزد بود، از ابتدای سال جاری نقصهای فنی مکرر این قطارها و تاخیرهای طولانی مردم این استان را به شدت ناراضی کرده است.
در طول سال جاری، مردم یزد بارها و بارها در قطارهای سریعالسیر دچار مشکل شدهاند که کمترین آن نقص سیستم تهویه بوده است.
طی دو هفته گذشته، قطار سریعالسیر یزد ـ تهران بارها در طول مسیر دچار مشکل شد و حتی چند بار در ایستگاههای طول مسیر عذر مسافران خود را خواست و آنها که ماندند، ساعتهای طولانی معطل شدند و قطار ساعتها با تاخیر به مقصد خود رسید.
در هفته گذشته خبرگزاری فارس گزارشی با عنوان "ناوگان حمل و نقل یزد، هر روز کمتر از دیروز" منتشر کرد که در آن به گلایههای مردم از تاخیرهای طولانی و معطل شدن آنها و به هم خوردن برنامههای سفر آنها پرداخته شده بود.
این گزارش در حالی که اعتراض برخی از مسئولان راه آهن استان یزد را به دنبال داشت، پس از مدت کوتاهی از انتشار و بازتابهای آن، صدور اطلاعیه راه آهن با عنوان رفع نقص فنی قطارها و عذرخواهی مسئولان از مردم را به دنبال داشت.
هنوز چند روزی از صدور این اطلاعیه نگذشته است که امروز مسافران بسیاری با دفتر خبرگزاری فارس تماس برقرار کردند و از نقص فنی دوباره قطار گلایه داشتند.
قطار سریعالسیر امروز یزد - تهران که قرار بود ساعت 13:20 از یزد حرکت کند، به دلیل نقص فنی ساعتها مردم را در انتظار نگاه داشت.
مردم امروز با زبان روزه در گرمای شدید هوا ساعتها در قطار و سالن ورودی به محل سوار شدن قطار معطل ماندند تا نقص فنی برطرف شود.
گلایه اصلی مردم از بیاحترامی ماموران قطار است
بسیاری از تماس گیرندگان از نقص فنی گلایه چندانی نداشتند و گلایه اصلی آنها از بیاحترامی ماموران قطار به مردم بود.
یکی از مسافران قطار در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: ماموران قطار رسما به مردم بیاحترامی میکنند و در پاسخ به سئوالات مردمی که این همه وقت معطل و سرگردان هستند، جواب سربالا میدهند و حتی آنها را به مسخره میگیرند.
وی افزود: از یکی از ماموران قطار (نام این مامور به دفتر خبرگزاری فارس اعلام شده و در صورت درخواست مسئولان، اعلام خواهد شد) در مورد نقص فنی قطار سئوال کردم و او در پاسخ گفت که واگن شماره 3 دچار مشکل شده و ساعتها معطل خواهید شد اگر میخواهید بلیتهای خود را پس بدهید.
این مسافر عنوان کرد: بسیاری از مردم که از گرما کلافه بودند و با زبان روزه ساعتها در فضایی کوچک در انتظار مانده بودند، از نحوه برخورد با مسافران انتقاد کردند.
برخوردهای ناشایست و جوابهای سربالا مردم را کلافه کرده است
این نحوه برخورد و پاسخگویی ماموران قطار به مردم، بیش از نقص فنی و انتظار مردم را کلافه کرده است و در گزارش قبلی نیز از این برخوردهای ناشایست انتقاد شده بود اما از آنجا که رسیدگی به آن صورت نگرفته بود، در این گزارش بخشی از محاوره ماموران قطار یزد با مردم، منتشر شد.
آنچه مسلم است، مردم معنای نقص فنی را متوجه میشوند اما از اینکه ساعتها بدون پاسخ و بدون اطلاع از دلیل سرگردانی و معطلی، منتظر بمانند، ناراحت و ناراضی هستند.
در همه کشورهای دنیا، اگر نقص فنی یا تاخیری اتفاق میافتد، ماموران و مسئولان قطار یا هواپیما، با مسافران به گفتوگو میپردازند و ضمن عذرخواهی از آنها، دلیل تاخیر یا لغو حرکتها را اعلام میکنند اما مشکل مردم یزد این است که آنها را ساعتها در بیخبری نگاه میدارند.
یکی از مسافران نیز به خبرنگار فارس گفت: در ازای این همه معطلی، تحمل گرما، بیاحترامی و از همه مهمتر به هم خوردن قرارهای کاری در تهران، ما را به پس گرفتن پول بلیت وعده میدهند و همه خسارتهای وارد شده در اثر لغو قرارهای کاری را میخواهند با 28 هزار تومان جبران کنند.
اما مدیرکل راه آهن استان یزد نیز در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: قطار امروز با مشکل فنی مواجه شده و ماموران در حال کار و رفع مشکل هستند و ما نیز کار را به صورت تلفنی دنبال میکنیم و پیگیر رفع مشکل هستیم.
مشکل قطار امروز فنی است
محمد دهقانپور عنوان کرد: مشکل قطار امروز فنی است و مشکل فنی برای هر وسیله نقلیهای پیش میآید.
وی در پاسخ به سئوال فارس که چند روز پیش اعلام کردید، نقص فنی قطارها برطرف شده است، گفت: نقص فنی هر لحظه ممکن است ایجاد شود و این امر طبیعی است ضمن اینکه ما در اطلاعیه اعلام کردیم که نقص فنی فعلا برطرف شده است.
در هر صورت به نظر میرسد اشکال فنی قطارهای یزد دیگر خیلی طولانی شده و مردم دیگر از این روال خسته شدهاند و مسئولان استان باید فکری اساسی به حال این موضوع کنند.
اغلب افرادی که از یزد آن هم در این فصل گرم و در ماه مبارک رمضان به تهران سفر میکنند، سفر تفریحی نمیروند و این لغو حرکتها و تاخیرها و ... برنامههای کاری آنها را به هم میریزد و خسارات مالی و بعضا معنوی بسیاری برای آنها به دنبال دارد و تنها پس دادن پول بلیت نمیتواند خسارت آنها را جبران کند.
به نظر میرسد مسئولان امر باید فکری جدیتر به حال معضل تاخیرهای قطارها و هواپیماهای یزد کنند.
Related Assets:
- گزارش مشکلات فنی قطارهای سریع السیر به مسئولان /از بابت مشکل فنی قطارها عذرخواهی می کنیم
- نقص فني دوباره قطار يزد را متوقف كرد
- عقب گرد ناوگان حمل و نقل یزد/ بیاحترامی مهمانداران و کارکنان به مسافران
- عذرخواهی رسمی«رجا» از مسافران قطار پردیس تهران-مشهد، تهران-یزد /۱۰۰ و 50درصد بهای بلیت مسترد شد
- فرماندار میبد خواستار عبور قطار یزد – مشهد از مسیر میبد شد
- آتش گرفتن قطار یزد - تهران به روایت تصویر
- فیلم/ ترافیک تاخیر حرکت قطارها در ایستگاه یزد