Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

بی خبری مسئولان صنعت رو شد

«تولید کاشی به 700 میلیون مترمربع!» ادعای معاون یزدی وزیر صنعت، علیرغم بازار ورشکسته کاشی


معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور تا افق 1404 به 700 میلیون مترمربع خواهد رسید.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از  یزد رسا، حسین ابویی مهریزی ظهر دیروز در افتتاح یک واحد تولیدی کاشی و سرامیک در شهرستان میبد با اشاره به اینکه کشور ما در زمینه تولید کاشی و سرامیک جایگاه خوبی در دنیا دارد، اظهار داشت: در صورتی که برنامه‌ریزی افق 1404 محقق شود، به جایگاه سوم در دنیا دست خواهیم یافت.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور تا افق 1404 به بالغ بر 700 میلیون مترمربع برسد که این میزان تولید، رقم قابل توجهی است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ظرفیت استان‌ها باید در این زمینه فعال شود، بیان کرد: استان یزد در زمینه تولید کاشی و سرامیک رتبه بسیار خوبی در کشور دارد! به نحوی که در حال حاضر بیش از 45 درصد تولید کاشی و سرامیک کشور مربوط به استان یزد است.

ابویی مهریزی عنوان کرد: در کنار فعال کردن واحدها و استفاده از همه ظرفیت‌های واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک، باید بازارهای صادرات را نیز به خوبی شناسایی کرده و این بخش را به خوبی تقویت کنیم!

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت،‌ تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی صنایع به ویژه کاشی و سرامیک را توسعه صادرات دانست و اظهار داشت: اگر در کنار تولید، فروش محصولات نیز تقویت شود، واحدها از رکود خارج شده و می‌توانند با ظرفیت بیشتری به تولید بپردازند.

هر چند جناب ابویی مهریز اصالتا از اهالی استان یزد است اما گویا از حال روز نابسامان بازار و صنایع کاشی و سرامیک استان به عنوان قطب تولید کاشی و سرامیک بی خبر است!

این ادعای معاون نعمت زاده در حالی است که بزرگترین واحد تولیدی کاشی و سرامیک استان یزد با اعلام ورشکستگی کارگران خود را بی کار و تمامی خطوط تولید خود را متوقف کرده است.

این تنها وضعیت یک کارخانه نیست بلکه مردم استان در دولت اعتصاب و اعتراض! هر روز شاهد وضعیت اسفناک تر صنایع یز د هستند و گویا مسئولان بی خبر امید این دارند در چشم انداز 1404 تنها پز آمار را بدهند!

اما باید گفت با این اوضاع و احوال یک بام و دو هوای صنایع استان یزد بویژه صنعت کاشی، عمر این 45 واحد تولیدی به سال 1404 که هیچ به چند سال آینده نکشد و  مردم و قشر محترم! کارگر شاهد موج تعطیلی صنایع باشند!

 

صرفاً جهت اطلاع جناب معاون وزیر صنعت

اخباری که هر روز از صنایع کاشی و سرامیک استان شنیده می شود:

* سال سخت کارگران یزدی/از طولانی‌ترین اعتراض کارگری سال در بافق تاداستان دنباله دار بحران درصنعت کاشی

*کارگران اخراجی«کاشی احسان میبد»با وجود بازگشت به کار نگران آینده‌اند

*واردات کاشی چینی، 10 کارخانه یزد را به خاک سياه نشاند

*صنعت بومی یزد مغلوب واردات بی‌رویه/ 300میلیون مترمربع کاشی در انبارهای یزد دپو شده است

*300 میلیون مترمربع کاشی های تولیدی در انبارهای یزد خاک می خورد!

*مشکلات گاز و جاده؛ کاشی آپادانای بافق را به تعطیلی کشاند

*کاشی کویر با سود هنگفت؛ قادر به پرداخت حقوق تنها 360 کارگر خود نیست!/بیمه بیکاری؛ حربه برای اجبار دولت در پرداخت تسهیلات!

*رکود شدید کارخانه های کاشی را مجبور به کاهش 50 درصدی تولیدات کرد

*بزرگترین و نخستین کارخانه کاشی استان یزد تعطیل شد/کارگر بیکار شده اقدام به خودکشی کرد

*١٨سال سابقه «کاشی کویر»در ٤ سال رکود نابود شد/دارایی کارخانه با اقتصاد راكد پاسخگوى مشكلات نیست

*کارگران کارخانه کاشی ایفاسرام اعتصاب کردند+تصاویر

*قطار پر سرعت! دردی از کارگران بیکار شده دوا نمی کند/کارگران کاشی کویر: ما گرسنه ایم! +تصاویر

150 کارگر بافقی بیکار شدند

انتهای پیام/س*




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد